تیم جوانان تاجیکستان دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان CAFA-2023 شد – اخبار تاجیکستان

چهارمین دوره مسابقات قهرمانی اتحادیه فوتبال آسیای میانه (CAFA) در بین تیم های جوانان زیر 20 سال در تاجیکستان به پایان رسید.

در نتیجه این مسابقات تیم جوانان تاجیکستان با سرمربیگری رحمت الله فضیلوف به مدال برنز دست یافت.

تیم جوانان (زی 17 سال) تاجیکستان در دور پایانی در مصافی برابر تیم جوانان ایران با نتیجه یک بر 2 شکست خورد. به عنوان بخشی از تیم ما، بخروز خجائف یک گل به ثمر رساند.

در دیگر دیدار دور چهارم، تیم ملی ازبکستان با نتیجه 4 بر صفر تیم افغانستان را شکست داد.

بدین ترتیب تیم ملی ازبکستان با کسب 10 امتیاز در 4 مسابقه قهرمان مسابقات CAFA-2023 جوانان شد. مدال نقره به تیم ایران رسید که 9 امتیاز دارد. سه نفر برتر را تیم جوانان تاجیکستان بسته است. طبق نتایج این مسابقات شاگردان رحمت الله فضیلوف 5 امتیازی شده اند. در پایان این مسابقات تیم کشورمان با برتری 4 بر 2 ترکمنستان را شکست داد و با تیم های افغانستان (1 بر 1) و ازبکستان (1 بر 1) به تساوی رسید.

دلشد جورازودا، نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان و اولوگ بیک کریم اف، دبیر کل اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی در مراسم اهدای جوایز برندگان و برندگان جوایز قهرمانی جوانان CAFA-2023 شرکت کردند.

در ادامه مسابقات جایزه بازی جوانمردانه به تیم افغانستان و جایزه ویژه به تیم ترکمنستان تعلق گرفت. برترین گلزن این دوره از مسابقات به رضا میرزایان ملی پوش ایرانی با 6 گل اهدا شد. و مفیدترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان CAFA-2023 به عنوان کاپیتان تیم ملی ازبکستان محمدعلی اورینبویف معرفی شد.