جایزه انیمیشن “Icarus” اهدا شد: کارتون هایی درباره مومیایی ها و آفتابگردان ها برنده جایزه شدند

برای نهمین بار جایزه ملی انیمیشن «ایکاروس» اهدا شد. این اتفاق در روز انیمیشن روسی رخ داد که در سال 2022 تأسیس شد، زمانی که انیمیشن داخلی 110 سالگرد خود را جشن گرفت. او البته از سن مومیایی های مصری دور است، اما معلوم شد که حتی آنها به یک کارتون هم نیاز دارند.

مراسم مجلسی توسط شاعر و نمایشنامه نویس وادیم ژوک رهبری شد. او از مادربزرگ های بورانوسکیه یولیا و لیودمیلا – مادرشوهر یکی از ایدئولوژیست های جایزه و بازیگری که به طرز دردناکی از دیپلم برندگان جدا شد، کمک گرفت. خنده دار شد برنده فیلم های کوتاه و تقریباً تمام انیمیشن ها به این دسته تعلق دارند، «آفتابگردان» ساخته ناتالیا چرنیشوا، کارگردان جوان با استعداد و دیپلم از یک مدرسه فیلم فرانسه بود. مزارع کامل آفتابگردان زیر “Fly the Bonfires” راهپیمایی می کنند، ژیمناستیک انجام می دهند، مانند انسان های زامبی شده زندگی می کنند، به یک توده بی چهره تبدیل می شوند، اما امید برای بهترین ها آخرش می میرد.

ما تعداد کمی فیلم بلند تولید می کنیم و تنها سه نفر از آنها در میان نامزدها حضور داشتند. به طور معمول برنده “Finnik” دنیس Chernov. اکنون تیم او در سن پترزبورگ در حال کار بر روی دنباله آن است. اما ما سریال های زیادی داریم، کیفیت آنها متفاوت است. بهترین در نامزدی “اپیزود” “یخبندان” اثر ورونیکا فدورووا از پروژه “داستان های جنگل کوچک” بود. در “استارتاپ”، جایی که اولین قسمت های سریال ظاهر می شود، رهبر “هتل با گوسفند” از پروژه گراند هتل بود که نویسنده ایده آن و کارگردان تهیه کننده آن دیمیتری ویسوتسکی بود. او به همراه ولادیمیر دولگوف برنده نامزدی Concept Artist شدند که تنها برای بار دوم اعطا می شود.

نامزدی غیرمعمول دیگر “عمل” است. به دور از انیمیشن، شخص نمی تواند معنی آن را حدس بزند. و این انیمیشن کاربردی است. ولادیمیر آلنیکوف کارگردان فیلم بلند که جایزه (“ماجراهای پتروف و واسچکین”، “بیندوژنیک و پادشاه”) را اهدا کرد، علیرغم این واقعیت که او نه تنها در روسیه، بلکه در ایالات متحده نیز کار می کرد، در مورد آن سخنرانی کرد. این مناسبت: «دلو» به چه معناست؟ انیمیشن کجا اعمال می شود؟ من آن را دوست ندارم.” در این میان غیرمنتظره ترین آثار در این دسته حضور داشتند. دیمیتری گلر توسط مستند آندری ساخاروف نمایندگی می شود. در طرف دیگر پنجره” توسط دیمیتری زاویگلسکی، که برای آن محافظ های صفحه نمایش متحرک را با مشارکت شخصیت های کارتونی – آکادمیک ساخاروف و همسرش النا بونر، فیلمبرداری کرد. در اینجا ویدیویی از دوره جامع بازی “اختلالات طیف اوتیسم” توسط ناتالیا ووروتنیکوا و آنا ماریا چرنیگوسکایا و عنوان محافظ صفحه نمایش نامزد دو بار اسکار کنستانتین برونزیت برای مستندی در مورد استودیوی ملنیتسا وجود دارد. یک هنرمند و کارگردان بسیار جوان دوسیا گلر با درج “خواب، خوب من” برای فیلم مستند “مومیایی ها بازگشته” دوباره توسط دیمیتری زاویگلسکی استادان را دور زد. دوسیا سفارشی از سازمان دهندگان نمایشگاه “از سواحل نیل تا سواحل کاما” دریافت کرد که مومیایی های بازسازی شده مصر باستان را از گالری هنری پرم ارائه می دهد. در موزه شرق اتفاق می افتد. مومیایی‌های باشکوه در یک اتاق استراحت می‌کنند، در اتاق بعدی فیلمی در مورد مراحل احیای خود نشان می‌دهند، از جمله سفر کارتونی خنده‌دار تابوت در یک کشتی، تبدیل آن به تختی برای نگهبان. مومیایی، مانند یک کودک ساده لوح، به دنیای مدرن نگاه می کند، با تعجب چشمانش را کف می زند، و او بسیار تاثیرگذار و ناز است. دوسیا که از اوایل کودکی در جامعه انیمیشن شناخته شده بود، نتوانست این جایزه را شخصا دریافت کند. مادرش، کارگردان فیلم های انیمیشن اکاترینا سوکولووا، روی صحنه آمد و گفت: “من یک ایکاروس ندارم و دوسیا آن را برای فیلم اول گرفت. من خوشحالم”.

مهمترین حرفه در انیمیشن انیماتور است که الهام بخش زندگی قهرمان است. و سپس آلا سولوویوا و یگور تاباچنیکوف با “جوراب برای یک ستاره” بهترین شدند. این جوایز به آهنگساز الکسی پروسویرنین برای «مارچه مورچه»، صدابردار الکسی زلنسکی برای «وینیل قدیمی خوب»، دوئت سن پترزبورگ از فیلمنامه نویسان آندری باخورین و وادیم میخائیلوف برای «نان بیگانه» اهدا شد. بهترین هنرمند گالینا گلوبوا بود که فیلم «میلیون‌ها گل سرخ» را نیز بر اساس اثری از آلا پوگاچوا با نامی مشابه کارگردانی کرد. از نظر بصری، پریمادونا وجود ندارد. و تصویر بیشتر از موسیقی وردی و روسینی الهام گرفته شده است. این جایزه توسط هنرمند سرگئی تسیگال و دختر-بازیگرش ماریتا تسیگال پولیشچوک که به خاطر نقش رانوسکایا در سریال تلویزیونی به همین نام شناخته شده است به گالینا اهدا شد. پدر اعتراف کرد که به عنوان یک گرافیست، به آزادی مانند انیمیشن دست نیافته است. و ماریتا با ارائه جایزه بهترین “شخصیت” که بودو بورودو از سریالی با همین نام برنده شد، تا حدی سخنان خود را تکرار کرد: “من به شخصیت های کارتونی حسادت می کنم. آنها آزادی بیشتری نسبت به ما دارند. من به صدای کارتون نرسیدم، اما اگر چیزی باشد، اینجا هستم.» او بلافاصله در این کلمه توسط میخائیل آلداشین گرفتار شد. منتظر ادامه مطلب هستیم.

در میان کارگردانان انتخاب بهترین کار دشواری بود، زیرا آثار قوی زیادی ارائه کردند. واروارا یاکولووا با یک “وانلوو” فوق العاده برنده شد، جایی که چیزهای زیادی در مورد جوهر یک زن مدرن گفته می شود. خود واریا نیز مانند ناتالیا چرنیشوا در پاریس کار می کند.

پاول لیوبیمتسف در نامزدی “بازیگر” برنده شد.







پاول لیوبیمتسف به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد. او همچنین یک نویسنده، مجری تلویزیون، معلم است، “خاله چارلی” را در “مدرسه نمایش مدرن”، جایی که “ایکاروس” جایزه گرفت، قرار می دهد. و او به لطف صدای بی نظیر خود در کارتون “داستان دوستی” برنده شد، از نویسندگان برای فرصت بداهه گویی تشکر کرد. این جایزه توسط بازیگر و بیوه رولان بیکوف النا سانایوا اهدا شد. او گفت: «انیمیشن از من عبور نکرده است. – من یک گاو، یک کلاغ بازی کردم (از خودمان اضافه می کنیم – یک گرگ، یک اردک، یک خوک و یک مرغ). با بیکوف در «ماجراهای لولو پنگوئن» طبق فیلمنامه مرژکو بازی کردیم. رولند یک پنگوئن بود و من یک پنگوئن. این بازیگر رو به انیماتورها کرد: “شما چنان تجارت درخشانی انجام می دهید که من از کمر به شما تعظیم می کنم.”

گاهی اوقات افراد ناشناس روی صحنه می آمدند و از حضار فریاد می زدند: دخترا، شما کی هستید؟ آنها در پاسخ گفتند: «ما هم تولیدکننده هستیم. در نامزدی غیر جایگزین “تهیه کننده” جایزه به یولیانا اسلاشچوا داده شد که نیازی به معرفی نداشت. شما می گویید – “چبوراشکا” جدید، و این برای درک کافی است.

در نامزدی غیر جایگزین دیگر، “استاد”، الهه نینا وینوگرادوا، شاگرد ایوانوف-وانو افسانه ای، یک ستاره انیمیشن عروسکی بود. او فیلم های “لیزا بیچاره”، “درباره ماموت”، “آرایشگر سویل”، “شب قبل از کریسمس”، “دختر کاپیتان” را خلق کرد. و با نگاه کردن به جواهرات و لباس ها می توان “دست های طلایی” او را درک کرد. او مهره ها و یقه ها را می چرخد، سنجاق می سازد. همکاران برای او صف می کشند. این جایزه توسط دوست و هنرمند مارینا کورچوسکایا اهدا شد. او گفت: “من و نینا نیکولاونا یک زوج کمیک هستیم.” درست است. نینا کوچولو است، هنوز باید به شانه یک دوست قدبلند برسید. اما دوستی آنها 30 ساله است. مارینا اعتراف کرد که چقدر از جمله ازدواج به نینا مدیون است (برگزیده خوش شانس او ​​وادیم ژوک است). مراسم به پایان رسید. شرکت کنندگان آن برای مدت طولانی در اطراف تئاتر شلوغ بودند، نمی توانستند به اندازه کافی صحبت کنند. این را در فیلم های بلند نمی بینید.