جشنواره آهنگ بازیگران در پایتخت اورال به پایان رسید

جشنواره سراسری آهنگ بازیگری “بخوان، پرستو، بخوان” که برای چهارمین بار در یکاترینبورگ برگزار شد، نتایج را جمع بندی و اسامی برندگان را اعلام کرد. ظاهراً پایتخت اورال در حال تبدیل شدن به مرکز آهنگ این بازیگر است ، زیرا زمانی مهد راک روسیه بود. ناظر MK به عنوان رئیس هیئت داوران مسابقه کار می کرد و همه چیز را از داخل تماشا می کرد.

باید بگویم که “پرستو” این بازیگر به نوبه خود صادقانه کار جشنواره میرونوف را ادامه می دهد که در اوایل دهه 90 برای اولین بار در کشور حرکت ترانه بازیگر را آغاز کرد.

هیئت داوران یک تیم قوی را جمع آوری کرد، نه تنها حرفه ای هایی که همه چیز را در مورد خوانندگی بازیگری می دانند، بلکه با موفقیت در آن یا در مناطق مجاور تمرین می کنند – آهنگساز سرگئی شوستیتسکی، بازیگر تئاتر Vakhtangov، یولیا روتبرگ، نمایشنامه نویس سرگئی پلوتوف، که در این زمینه بسیار کار می کند. تئاتر موزیکال، پیانیست، معلم کنسرواتوار مسکو الکسی ورونکوف، بازیگران لیلیا شیخیتدینوا و ایوان زاموتایف. به هر حال، دومی یک بار برنده جایزه و برنده دیپلم جشنواره میرونوف شد. در یکاترینبورگ، آنها همچنین در یک کنسرت گالا روشن شدند.

من به طرز خوشایندی شگفت زده شدم که شبه رنج برای عشق نافرجام، عملاً از فهرست شرکت کنندگان ناپدید شده است. بازیگران ترانه‌های داستانی را به آنها ترجیح می‌دهند و به آنها اجازه می‌دهند اجراهای کوچک را اجرا کنند. و در اینجا کلاسیک های آواز شوروی ضروری هستند – پاخموتووا-دوبرونراوف، داشکویچ-کیم، زاتسپین-دربنف، اوستروفسکی-اوشانین، گلادکوف-انتین. در این قلمرو، نمایش های دانشجویان مؤسسه تئاتر یکاترینبورگ (سه گانه “بابیششچی”) به ویژه برجسته بود که آثار نویسندگان مختلف را در آهنگ های خود مونتاژ می کردند. سه زن در نقش خانم‌های عمیقاً باردار در پذیرش در کلینیک دوران بارداری، با آهنگ محبوب شوروی “حلقه عشق” شروع کردند و مانند یک سیخ، بدون زحمت، ملودی‌های دیگر را که کمتر محبوب نبودند، اجرا کردند. آنها با ماریانا اوروانوا، همچنین دانش آموز، که آهنگ Tu vuo fa l’americano را با یک گروه پشتیبانی در قالب یک مدرسه شبانه روزی برای دختران نجیب نواخت، مقام سوم را به اشتراک گذاشتند.

در مقام دوم نمایندگان مسکو – سوفیا بسونوا از GITIS با آهنگ دشوار “Kolya” و Elizaveta Pyatinkina از یک نقطه جغرافیایی کمتر شناخته شده – شهر Cheremkhovo قرار گرفتند که تنها تئاتر آن نام نمایشنامه نویس فوق العاده ولادیمیر گورکین را دارد. کسی که نمایشنامه خود را “عشق و کبوتر” نمی داند – چیزی نمی داند. بنابراین ، بازیگر زن چرمخوو در تصویر شنل قرمزی ظاهر شد و آن را با لباس قهرمان داستان پری Perrault و از همه مهمتر با تقلید از آهنگ موفقیت آمیز “Hooliganochka” توسط ماشا راسپوتینا تقویت کرد. در همان زمان ، او چنان با دقت لحن و انعطاف پذیری ستاره پاپ دهه 90 را حذف کرد که تماشاگران از خوشحالی وحشی شدند.

در وهله اول بازیگر شگفت انگیز سن پترزبورگ، یولیا آسورجینا بود که در این ژانر کار می کند که مد آن قابل تغییر است – کاباره. این وینتیج سبک خاصی از اجرا، لحن، فضاسازی را نشان می دهد، اما، با وجود تمام صمیمیت این ژانر، معروف ترین آهنگ رپرتوار چارلز آزناوور “عشق آرام” با اجرای جولیا موفقیت بزرگی بود: بسیار ظریف و ظریف، با عناصری از زبان کر و لال ها، بازیگر تصمیم گرفت و آن را اجرا کرد.

سه جایزه ویژه هیئت داوران به سه بازیگر زن تعلق گرفت: یکاترینا گولای از ماکیفکا، منطقه دونتسک، ورا دوبنکو از پنزا، و آلا زاخارووا از نیژنوارتوفسک، که با معجزه در یکاترینبورگ به پایان رسید زیرا پروازش از نیژنوارتوفسک با هفت تاخیر (!!! ) ساعت‌ها، و هنرمند هیچ شانسی برای حضور در آزمون رقابتی نداشت. اما … سرنوشت بازیگری به این معنی است – او می خواست آلا همچنان پرواز کند و هیئت منصفه جداگانه به او گوش دادند.

Ekaterina Gulay از Makeevka به من گفت که تئاتر آنها از آغاز SVO بسته شده است و هنرمندان با اجراهایی که اخیراً در مسکو اجرا شده اند به سراسر منطقه و کشور سفر می کنند. و آنها به زندگی در زیر گلوله باران های مداوم عادت کرده اند. کاتیا گفت: «مثل اینکه داریم رولت روسی بازی می‌کنیم، وقتی با اتوبوس به تئاتر می‌روم، به وضوح می‌فهمم که یا امروز تمرین خواهم داشت، یا چیزی نخواهد بود. ما به اینگونه زندگی کردن عادت کرده ایم.”

و در نهایت، جایزه بزرگ: به اندازه کافی عجیب، به بازیگران زن تئاتر عروسکی محلی داده شد، که در محل آن کنسرت جشن برندگان مسابقه و اعضای هیئت داوران برگزار شد. اتفاقاً این بار هنرمندان زیادی در این مسابقه شرکت کردند که پشت پرده کار می کردند و به نظر می رسد به همین دلیل آنها می خواهند به تماشاگران بروند. علاوه بر این، بسیاری از آنها توانایی های صوتی رشک برانگیزی دارند. بنابراین ، عروسک گردانان یکاترینبورگ به دلیل دو شماره شگفت انگیز – “دعا” – با شرکت یک عروسک و یک آهنگ محلی هولیگان در مورد یک سوسک سیاه موفق شدند از همکاران خود جلو بیفتند.

در شماره اول، پنج بازیگر زن که روی یک بنر لباس سیاه پوشیده بودند، عروسکی را با لباس سفید و با شمعی در دستان خود با دقت رهبری کردند، در حالی که همزمان آهنگی را که به عنوان سرودهای کلیسا طراحی شده بود اجرا می کردند. اجرای اصلی مواد آوازی پیچیده به درستی سزاوار بالاترین امتیاز بود و از نظر بصری بازیگران زن، گویی نامرئی شدن، در عروسک ناپدید شدند.

اعضای هیئت داوران به مدت دو روز روی اشتباهات شرکت کنندگان کار کردند. اگر آنها را خلاصه کنیم، انتخاب رپرتواری که با توانایی ها یا فردیت شرکت کنندگان مطابقت ندارد را می توان به اشتباهات سیستمی بازیگر-خوانندگان نسبت داد. و برخی به وضوح آهنگ این بازیگر را با رقابت هنرمندان موزیکال یا اپرت اشتباه گرفته اند.

و آهنگ این بازیگر آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسد ساده نیست و نه تنها باید خوانده شود، بلکه باید زندگی کرد، همانطور که یک نقش روی صحنه زندگی می شود، اما فقط در مدت زمان بسیار کوتاه. و کارگردان این آهنگ شوید و پتانسیل خلاقانه و شخصی خود را نشان دهید. و مشکل دیگری توسط چهارمین جشنواره بازیگران آواز شناسایی شد: فقط نمایندگان جنس ضعیف تر به عنوان برنده ظاهر شدند و مردان را پشت سر گذاشتند. آیا این یک تصادف است یا یک الگوی ترسناک – ما در یک سال متوجه خواهیم شد.