جشنواره “اطلس و ادرس-2023” در شهرها و مناطق سغد برگزار می شود – اخبار تاجیکستان

جشنواره اطلس و آدرا در منطقه سغد در حال برگزاری است. به گزارش SugdNEWS، مرحله اول مسابقات منطقه ای “اطلس و آدراس-2023” مستقیماً در زمین – در شهرها و مناطق برگزار می شود.

در شهر بوستون جشنواره اطلس و آدرس در مدرسه دانش آموزان تیزهوش ریاست جمهوری برگزار شد. نائب رئیس شهرستان بوستون، ممنور نورزدا در سخنان خیرمقدم خود خاطرنشان کرد: جشنواره سنتی برای ترویج لباس های ملی و احیای سنت ها و آداب و رسوم برگزار می شود.

هنر خلق پارچه های ملی مانند اطلس و آدراس دارای تاریخچه ای کهن است. این پارچه های ملی هنوز هم تقریباً در تمام مناطق کشور محبوب هستند. ممنور نورزدا گفت: اطلس و آدرا محصول کار صنعتگران عامیانه است و به عنوان ابزاری مهم برای زیبایی شناسی و دکوراسیون، پیوندی ناگسستنی با زندگی و ذوق هنری مردم دارد.

بر اساس آیین نامه برگزاری شهر گردی جشنواره اطلس و آدرس و همچنین نمایشگاه فروش در نامزدهای پوشاک بچه گانه، لباس جشن، لباس رسمی و لباس عروس، طراحان و صنعتگران مجرب و مستعد صنایع دستی خود را به نمایش گذاشتند. گشت شهری جشنواره

شهرگردی جشنواره آدراس و اطلس نیز در شهر اسفارا برگزار شد. به گفته زبیدالله شومدوف، رئیس دفتر مطبوعاتی شهرداری، صنعتگران و صنعتگران، خیاطان و طراحان لباس در این جشنواره محصولات دست ساز خود را به نمایش گذاشتند. علاوه بر نمایش ماکت ها، نمایشگاه و فروش محصولات صنعتگران شهر – گهواره، انواع سوغات، ست های کادو، اجناس با چاپ و رنگ ملی نیز برپا بود.

در حال حاضر 12 مرکز تولید اطلس و ادرا، 4 مرکز قالی بافی با 8 دستگاه بافندگی در جاموات اسفرا فعال است. بیش از 40 صنعتگر و صنعتگر در این مراکز کار می کنند، جایی که حدود 200 دانش آموز اصول اولیه صنایع دستی را فرا می گیرند.

در پایان این مراسم به هنرمندان صنعتگر، خیاطان و طراحان لباس برتر لوح و هدایای به یاد ماندنی از سوی دستگاه اجرایی قوه قضاییه اهدا شد. برنامه های فرهنگی رنگارنگی توسط گروه های موسیقی و اساتید هنر تقدیم شرکت کنندگان شد.