خروج مدیر هنری مایتی توسط یکی از کارمندان BDT بیان شد: “هیچ چیز خوبی نیست”

“همه در تنش هستند، منتظر چه اتفاقی خواهد افتاد”

الان در BDT چه خبر است؟ واکنش تیم به این واقعیت که ممکن است مدیر هنری خود آندری موگوچی را از دست بدهند، چگونه بود؟ فردی که در داخل سالن با او صحبت کردیم گفت که نه هنرمندان و نه سایر کارکنان تئاتر چیزی از عدم تمدید قرارداد با موگوچی نمی‌دانند، همه چیز را در رسانه‌ها می‌خوانند.

منبع ما گفت: “البته، هیچ چیز خوبی در این مورد وجود ندارد.” «چون مرد توانا در رابطه با تئاتر شایسته است. 10 سال پیش که آمد، یک نفر را حذف نکرد، حقوق را حذف نکرد. در لحظه ای بود که تازه آمده بود و تماشاگر به تئاتر نمی رفت، اما حالا رفت. شاید این یک تماشاگر متفاوت باشد، نه آن که سالهاست به آن عادت کرده اند، اما سالن های ما پر است.

– خوب، فضای تئاتر چگونه است؟

– جو خوب است. او بسیاری از هنرمندان جدید را وارد گروه کرد، اما هیچ گروه بندی و مبارزه ای زیر نظر او وجود نداشت و وجود ندارد. کار در اوج بود، هیچ کس بی کار نبود. خلاصه همه استرس دارن منتظرن ببینن چی میشه.

– به نظر شما چرا توانستند این کار را با توانا انجام دهند؟ موقعیت سیاسی یا چیز دیگری؟

“خب، من فکر می کنم او چند حرکت اشتباه انجام داد. یک نفر در تئاتر این را یک اشتباه بزرگ می داند.

– منظورت چیه؟

– او هنرمندانی را برای اجرای یک اجرا به روستوف نفرستاد، نزدیکتر به منطقه جنگی. بسیاری از تئاترهایی که وزارت تئاتر با آنها تماس گرفت رفتند، اما BDT نرفت. بقیه این سوال را می پرسند: چرا او الکسی مالوبرودسکی را استخدام کرد.

آیا او در تئاتر کار می کند؟

– نه، نه در تئاتر، در صندوق. و می گویند صندوق حتی در دادگاه برای او جریمه پرداخت کرده است. در همان زمان ، او در آپارتمان تئاتر زندگی می کند ، که BDT در یک زمان آن را حذف کرد ، بازیگر پریزوان-سوکولووا.

– ظاهراً BDT به تئاتر کارگردان تبدیل می شود و تاتیانا آرکیپووا مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت. آیا فکر می کنید او این کار را انجام می دهد؟ هنرمندان چه می گویند؟

– گفتنش سخت است، او احتمالاً پول را خوب می فهمد، می تواند بودجه را به تئاتر جذب کند، اما … تعداد کمی از مردم معتقدند که موفقیت خلاقانه وجود خواهد داشت.