دادگاه ایران تعدادی از نهادها و افراد آمریکایی را به پرداخت 313 میلیون دلار برای حمله تروریستی 2017 محکوم کرد – اخبار تاجیکستان

خانواده های کشته شدگان حمله تروریستی 2017 تهران، علیه دولت، تعدادی از مقامات و ساختارهای آمریکایی شکایت کردند.

دادگاهی در ایران دولت آمریکا و تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله جورج دبلیو بوش و باراک اوباما روسای جمهور سابق آمریکا را به پرداخت حدود 313 میلیون دلار غرامت برای حملات تروریستی داعش در تهران در سال 2017 محکوم کرد. این مطلب را com.tr به نقل از خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه گزارش کرده است.

خانواده های کشته شدگان این حمله، علیه دولت، تعدادی از مقامات و ساختارهای آمریکایی شکایت کردند.

به ویژه، در فهرست متهمان پرونده حمله تروریستی تهران، همراه با روسای جمهور سابق ایالات متحده، اوباما و بوش جونیور، عبارتند از: سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، فرمانده سابق سنتکام، تامی فرانکز. ، وزارت خزانه داری، لاکهید مارتین و گروه امریکن ایرویز. این گروه از افراد و ساختارها متهم به ایفای نقش اساسی در سازماندهی و مدیریت گروه های تروریستی از جمله شبه نظامیان داعش بودند.

دادگاه دولت، نهادها و مقامات آمریکا را به پرداخت غرامت به مبلغ 9 میلیون و 950 هزار دلار برای ایجاد خسارت مادی، 104 میلیون دلار دیگر برای خسارات معنوی و 199 میلیون دلار برای خسارات تنبیهی محکوم کرد. همه این وجوه باید به خانواده های کشته شدگان حمله تروریستی تهران پرداخت شود.

قربانیان حمله تروریستی 16 خرداد 1396 در تهران 12 نفر بودند و 43 نفر دیگر از ساکنان جمهوری اسلامی زخمی شدند. مجموعه ای از حملات به مجلس ایران و مقبره خمینی انجام شد.

یک سازمان تروریستی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.