داشكویچ در دادگاه از حقوق آهنگسازان دفاع كرد

محوطه های Bryusov Lane برای اهالی هنر باقی خواهد ماند

ولادیمیر داشکیویچ آهنگساز معروف برنده شد. اما خلاقانه نیست ، همانطور که فکر می کنید ، بلکه پیش پا افتاده ترین ، روزمره است. به مدت دو سال ، موسیقی کلاسیک روسی از منافع انجمن بین المللی سازمان آهنگسازان (جانشین اتحادیه آهنگسازان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی اتحادیه جماهیر شوروی) دفاع کرد ، که از آنها سعی کردند برای محل در مرکز مسکو – در خانه آهنگسازان معروف در Bryusov Lane شکایت کنند.

این حماسه 2.5 سال به طول انجامید ، 12 جلسه دادگاه برگزار شد. ماهیت آن این است که مدیریت تعاونی “معلمان هنرستان مسکو” شکایتی را علیه انجمن سازمان های آهنگسازان ، به سرپرستی ولادیمیر داشکیوویچ ، تشکیل داد و مایل بود بخشی از منطقه را به صورت قانونی از آن بگیرد.

– مدیریت تعاونی خواستار 160 متر مربع شد. ولادیمیر داشکیویچ به MK گفت ، متر از 474 متر ما ، که شامل مکانهایی است که دبیرخانه اتحادیه آهنگسازان و دفتر تیخون خرننیکوف در آنجا واقع شده است. – و این سکوی پرتاب در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود ، جایی که سرنوشت همه شاهکارهای موسیقی قطعی شد ، از سمفونی های شوستاکوویچ شروع می شود و با ترانه “روز پیروزی” توخمانوف پایان می یابد. در اینجا برای اولین بار آرام ایلیچ خاچاتوریان موسیقی باله “Spartacus” خود را روی دو پیانو نشان داد و پس از آن در تئاتر بولشوی روی صحنه رفت. اکنون نویسندگان روسی در حال تمرین کارهای خود در این اتاق ها هستند.

اما نام های بزرگ و واقعیت های تاریخی ، همانطور که می گویند ، شعر هستند. سازمان آهنگساز تهدید واقعی برای از دست دادن بخشی از فضای گرانبها بود. و سپس قسمت تاریخی محل دیگر متوقف می شد ، نیازی به گفتن نیست که نوازندگان امکانات تمرین خود را از دست می دادند.

– من به یاد می آورم که چگونه رئیس تعاونی کل کشور در کانال فدرال بی گناه اظهار داشت که آنها قصد استفاده از مکان را برای اهداف موسیقی ندارند و آنها آن را اجاره می دهند ، – می گوید ولادیمیر داشکیوویچ.

اینگا شوبینا ، مدیر اجرایی انجمن ، با دفاع از حقوق آهنگسازان ، مجبور شد به آرشیو ها سر بزند تا اسناد اصلی سالهای 1956-57 را پیدا کند. یا اسنادی که صحت نسخه ها را تأیید می کنند. و همچنین برای انجام تعدادی از معاینات ، که می تواند برای دادگاه اثبات انکارناپذیر از حقوق انجمن خلاق به 474 مربع. متر در یک خانه در خط Bryusovy.

داشکویچ می خندد: “در این مدت ، من از نظر قانونی تحصیل کرده ام ، اکنون می دانم که چه ادعایی برای اثبات حق ، تعصب است.” – و در آخرین جلسه ، قاضی دادگاه داوری نهم تصمیمی را اتخاذ کرد که شاکیان مبلغ کامل ادعاهای خود را در مورد محل رد می کنند. به طور کلی ، 444 متر به همراه قسمت تاریخی برای ما باقی مانده است. این پرونده ، ممکن است بگوید ، بسته شده است.

درست است که این پیروزی کمی تلخی داشت – حقوق انجمن ، که شامل بسیاری از آهنگسازان از نسل های مختلف است ، به دلایلی فقط توسط یک ولادیمیر داشکیویچ 85 ساله در دادگاه دفاع شد. و خدا را شکر که قدرت ، پشتکار و شجاعت داشت تا آخر. در غیر این صورت ، خالقین برجسته و جوان فقط خاطراتی از وقایع تاریخی داشته اند که در محلی که آنها از دست داده اند اتفاق افتاده است.