داغستان در تاجیکستان نیروگاه خورشیدی کوهستانی می سازد – اخبار تاجیکستان

در آینده نزدیک، نیروگاه های کوچک خورشیدی سازگار با محیط زیست، که توسط Dagestan CJSC Musharaka مونتاژ خواهند شد، ممکن است در مناطق مرتفع کوهستانی تاجیکستان شروع به کار کنند.

بدروتین ماگومدوف، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع داغستان در دیدار با دولت شوخ کوربونعلی گلماخمدزودا، سفیر تاجیکستان در فدراسیون روسیه، گفت که داغستان می تواند نیروگاه های کوچک خورشیدی در ارتفاعات تاجیکستان بسازد.

داغستان می تواند نیروگاه های کوچک خورشیدی را برای شما راه اندازی کند، به ویژه در پامیر، در ارتفاعات. شرکت ما Dagkremniy LLC دارای تجربه در ساخت نیروگاه های خورشیدی در بنگلادش و نپال است. به گزارش اینترفکس، ماگومدوف گفت و من فکر می کنم که این یک مسیر امیدوارکننده است.

همانطور که در کانال تلگرامی وزارت توسعه اقتصادی داغستان گزارش شده است، گلماخمدزدا با کارآفرینان این جمهوری دیدار کرد.

وی افزود: «این نشست به توسعه بیشتر همکاری ما کمک خواهد کرد. در سال های اخیر شاهد رشد روابط تجاری بین کشورهایمان بوده ایم. داغستان یک جمهوری کشاورزی است و ما علاقه مند به همکاری با شما هستیم. ما بیشتر از صادرات وارد می کنیم، اما در تولید پنبه، سبزیجات زودرس، انگور، میوه جات و خشکبار تجربه خوبی داریم. ما از کارآفرینان داغستان دعوت می کنیم که بیایند و این فرصت ها را بررسی کنند.»