دانشمندان یک ویژگی از بدن را پیدا کرده اند که روند COVID-19 را پیچیده می کند – اوستا

دانشمندان یک ویژگی از بدن پیدا کرده اند که روند COVID-19 را پیچیده می کند

14 دسامبر 2020 ، 08:34

اوستا. Tj | 12/14/2020 | محققان دانشگاه ییل تعداد زیادی آنتی بادی تهاجمی خودکار را در خون بیماران ویروس کرونا پیدا کرده اند که به جای مبارزه با ویروس ، به اندام ها ، بافت ها و خود سیستم ایمنی بدن حمله می کند.

دانشمندان از دانشگاه ییل (ایالات متحده آمریکا) دریافته اند که آنتی بادی های خود تهاجمی می توانند منجر به دوره شدید COVID-19 شوند. روزنامه انگلیسی گاردین روز یکشنبه این خبر را گزارش داد ، TASS می نویسد.

به گفته وی ، محققان تعداد زیادی آنتی بادی “اشتباه” در خون بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیدا کرده اند که به جای مبارزه با ویروس ، به اندام ها ، بافت ها و سیستم ایمنی بدن خود حمله می کند.

مطالعات نشان داده است که هر چه این نوع آنتی بادی های تهاجمی خودکار در خون فرد آلوده بیشتر باشد ، شدت بیماری نیز پیشرفت می کند. وجود انواع مختلف آنتی بادی “اشتباه” می تواند وضعیت را بدتر کند.

دانشمندان همچنین بر این باورند که افزایش چشمگیر آنتی بادی های خود تهاجمی هنگام آلوده شدن به ویروس کرونا می تواند منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت شود ، زیرا آنتی بادی ها پس از شکست عفونت قادر به مدت طولانی در بدن باقی می مانند.