دانش آموز رومن ویکیتوک در مورد آخرین ملاقات با مدیر گفت

کارینا آوانسووا: “کلمه اصلی او عشق است”

رومن ویکیتوک نه تنها یک کارگردان برجسته تئاتر بود ، بلکه معلمی بود که بسیاری از هنرمندان با استعداد را پرورش داد. کارینا آوانسووا ، مشاور صنف آهنگسازان ، در کارگاه خود در GITIS نزد رومن گریگوریویچ تحصیل کرد. او در گفتگو با خبرنگار “MK” استاد خود را به یاد می آورد.

کارینا آوانسووا می گوید: “من از سال 2002 تا 2008 با رومن گریگوریویچ تحصیل کردم.” – من در سال دوم به او آمدم. مطالعه با رومن گریگوریویچ در یک نفس انجام شد ، اما برای من این خوشبختی بود. اینها همیشه دروس باز بازیگری بوده است. آنها هفته ای پنج بار برگزار می شد و او همیشه برای شاگردانش وقت می دید.

– و نکته اصلی برای او چه بود ، او به شما چه چیزی آموخت؟

– او به ما آموخت که همیشه انسان بمانیم. مهمترین کلمه او عشق است. رومن گریگوریویچ این دوره را با احساس عشق جمع کرد: به حرفه ، زندگی ، برای همه اطراف. وقتی او ما را وارد زندگی کرد و ما نگران بودیم و برای اجرای برنامه های فارغ التحصیلی آماده می شویم ، او کلمات جدائی را به ما گفت. “بچه ها (او همیشه ما را بچه می خواند) ، سعی کنید همیشه با همه چیز با شوخ طبعی و عشق رفتار کنید ، مهم نیست که در زندگی چه وضعیتی پیش می آید.” او چنین زندگی می کرد. امروز ما یک استاد بزرگ ، یک مدرسه عالی ، یک دوره را از دست داده ایم. رومن گریگوریویچ هرگز وظایف را توضیح نداد ، ما خودمان از طریق تمرینات خود ، از طریق نمایش های خود درک کردیم که چه احساسی باید داشته باشیم. ما به سراغ هر اجرایی او رفتیم. برای ما ، دیما بوزین ، بازیگر او نیز معلم شد ، که همچنین ما را به دنیای بازیگری با او سوق داد. هم در حرفه و هم در زندگی برای ما مفید بود.

– آخرین بار کی با رومن گریگوریویچ صحبت کردید؟

– من یک سال پیش ، زمانی که در نمایش “آخرین عشق دون خوان” او بودم ، با او صحبت کردم. همکلاسی ما Anechka Podsvirova در آنجا بازی می کند. دوستم ، دانشجوی رومن گریگوریویچ نادیا کاریازینا از آلمان ، نیز به این اجرا آمد. به اتفاق او به دفتر او رفتیم. من حتی یک عکس دارم در آغوش گرفتیم ، و من گفتم: “یادگیری از شما خوشبختانه بزرگی بود.”