دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار اصلاح ساختار مالی جهانی شد – تاجیکستان نیوز

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار مشارکت جهانی و حمایت از تجدید معماری مالی بین‌المللی شد، که به گفته او برای جهانی ایجاد شده است که “دیگر وجود ندارد”. به گزارش UN News، این سخنان در افتتاحیه مجمع تامین مالی برای توسعه، که در مقر سازمان ملل در نیویورک در 17 تا 20 آوریل برگزار شد، بیان شد.

دبیرکل هشدار داد که انواع بحران‌ها، دستور کار 2030 و اهداف توسعه پایدار (SDGs) را به «سایه‌ای کم رنگ از آنچه می‌توانست» تبدیل می‌کنند، در حالی که جوامع و دولت‌ها به سختی با نیازهای فوری کنار می‌آیند.

به گفته آ. گوترش، نابرابری در برخی کشورها به سطح اوایل قرن بیستم باز می گردد، زمانی که زنان هنوز حق رأی نداشتند و مفهوم حمایت اجتماعی به طور گسترده پذیرفته نشده بود.

رئیس سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه معماری مالی جهانی برای جهانی ایجاد شده است که دیگر وجود ندارد، گفت: نمی تواند مشکلاتی را که امروز کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند حل کند.

آ. گوترش گفت که اکنون به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است که جهان نیاز به یک سیستم اقتصادی دارد که سازگار و هماهنگ باشد و واقعیت اقتصادی جهانی امروز را منعکس کند، شرایط اقتصادی پایدار را حفظ کند و به کشورها کمک کند برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: برای نوسازی معماری مالی بین‌المللی و مقاوم‌سازی آن در برابر چالش‌های امروز و فردا، نیازمند مشارکت و حمایت همه نقاط جهان هستیم.