دبیرکل سازمان ملل متحد نیاز به “پیمان جهانی جدید” – اوستا را اعلام کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد نیاز به “پیمان جهانی جدید” را اعلام کرد

25 نوامبر 2020 ، ساعت 11:44

اوستا. Tj | 20/11/25 | کشورها به یک پیمان اجتماعی جدید در سطح ملی و جامعه جهانی به یک پیمان جهانی جدید نیاز دارند تا به بازسازی اقتصاد از همه گیر کمک کند و آنها را مقاوم تر سازد.

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش این را روز سه شنبه در یک نشست مجازی از اقتصاددانان برجسته تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار کرد.

از همان ابتدای همه گیری ، گوترش خواستار اقدامات گسترده ای برای نجات اقتصاد جهان و اختصاص حداقل 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی برای اجرای آنها شد. رئیس سازمان ملل نیاز به حمایت مالی از کشورهای در حال توسعه را یادآوری کرد ، بسیاری از آنها در آستانه سقوط اقتصادی قرار دارند.

“البته ، برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی ، لازم است از گسترش همه گیری جلوگیری شود. واکسن ها ، آزمایش ها و روش های درمانی یک کالای عمومی جهانی است که باید در دسترس همه باشد. من از رهبران جهان می خواهم كه به طور كامل از این تلاش ها حمایت و حمایت مالی كنند. “

وی تأکید کرد که بهبود اقتصادی باید در یک مسیر جدید – مطابق با اهداف توسعه پایدار ، یعنی مطابق با اصول عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست – انجام شود.

“بیشتر و بیشتر کشورها متعهد به خنثی سازی کربن هستند. تا اوایل سال آینده ، کشورهایی که بیش از 65 درصد از انتشار جهانی و بیش از 70 درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می دهند می توانند خود را متعهد به اطمینان از خنثی سازی کربن کنند. “

وی کشورهای دیگر را به پیروی از این الگو فراخواند. بی طرفی کربن به این معنی است که میزان دی اکسید کربن ساطع شده از میزان جذب شده توسط اقیانوس ها و جنگل ها بیشتر نیست.