در سر صحنه گروزنی ، ستاره ها یاد گرفتند که با چهره های جدید بازی کنند

سریال های “صوفیا” ، “گودونوف” و “گروزنی” از کانال “روسیه 1” برای الکسی آدریانوف فرصتی غبطه برانگیز شد تا تاریخ قرون وسطایی را با تمام جزئیات تحسین برانگیز و دافعه خود بازآفرینی کند. به گفته کارگردان ، این سه سریال علی رغم اینکه در یک چرخه فیلمبرداری شده اند ، بسیار متفاوت بوده است. “صوفیا” یک افسانه زیبا است ، “گودونوف” داستان قرون وسطایی اوستاپ بندر است و “گروزنی” یک درام روانشناختی دشوار است. با این حال ، هر سه پروژه به طور جدایی ناپذیری با یکدیگر ارتباط دارند.

– در همه این فیلم ها ایوان مخوف حضور دارد: در صوفیا او پسر کوچکی است و در گودونوف او قبلاً پیرمردی است که در حال مرگ است. در نتیجه ، صوفیا و گودونوف به نوعی دروازه دروازه گروزنی تبدیل شدند ، – این مدیر در مصاحبه با MK گفت. – ما از ابتدای داستان او و سپس از پایان آن فیلمبرداری کردیم و در این روند خودمان فهمیدیم که چگونه این شخصیت را نشان دهیم. بدون فیلمبرداری از صوفیا و گادونوف ، فیلمبرداری پروژه ای دشوار مانند گروزنی برای ما بسیار دشوار است. هنوز هم ، تجربه یک م componentلفه بسیار مهم در ساخت فیلم است.

– در میان مجموعه های اختصاص یافته به سلسله های سلطنتی ، رسم بر این است که برخی از پروژه های انگلیس را به عنوان نوعی استاندارد برای تجسم درام ها و شخصیت های تاریخی روی صفحه ، از هم جدا کنیم. آیا قبل از شروع فیلمبرداری سه گانه منبع الهام داشتید؟

– من فیلم های زیادی درباره قرون وسطی تماشا کرده ام ، بنابراین برای من سخت است که بگویم دقیقاً به نوعی الهام بخش من شده است. اما قطعاً ما نمی خواستیم کاری شبیه فیلم معروف در این زمینه انجام دهیم. ما برای ارائه خود به دنبال تصویر خود بودیم و اساساً از درام خارج شدیم. در غیر این صورت ، ما قادر به فیلمبرداری چیزی از روسیه خود نخواهیم بود ، زیرا ما یک اشاره به سینمای خارجی می خوانیم. مخاطب بلافاصله آن را احساس می کند.

– برای بسیاری از مردم ، ایوان مخوف یک شرور رسمی است ، که نام او با بسیاری از ظلم و بی عدالتی همراه است. با این وجود مخاطب می خواهد با شخصیت های اصلی فیلم همدلی کند. آیا شما توانسته اید ایوان مخوف خود را با ویژگی هایی اهدا کنید که می تواند به این تصویر تا حدودی رنگ آمیزی مثبت بدهد؟

– ما بیشتر از یک شخص فیلمبرداری کردیم تا یک پادشاه. و البته صحنه هایی در سریال وجود دارد که شخصیت اصلی می خواهد همدردی کند ، و در مورد انگیزه کار خود حدس بزند. در زندگی او همه چیز سیاه نبود. لحظات روشنی نیز وجود داشت که به آنها توجه کافی داشتیم. ما سعی نکردیم ایوان وحشتناک را سفید یا بدنام کنیم ، ما می خواستیم داستان یک مرد را بگوییم.

– با تجربه خود در پروژه های تاریخی ، مطمئناً می دانید که این سبک همیشه دقیق ترین منتقدان را دارد. عاشقان مختلف دوران باستان تقریباً خود را با میکروسکوپ مسلح می کنند و شروع به بررسی هر دکمه لباس خود از نظر اصالت می کنند و سپس قدرت انتقاد …

– هرچه فیلم فیلمبرداری کنم ، این نوع انتقاد را راحت تر می کنم. مطمئناً ، افراد به برخی موارد که ممکن است برای خودشان اختراع کرده باشند توجه می کنند و سپس در مورد آن می نویسند. اما پاسخ های کافی را به یاد نمی آورم که به طور حرفه ای مرا لمس کند. برای اینکه بیننده متوجه کاری شود که من می توانستم انجام دهم ، اما این کار را نکرد. معمولاً شما از یک چیز می ترسید و مردم چیز کاملاً متفاوتی را متوجه می شوند ، چیزی که شما حتی به آن فکر نکرده اید. البته ، من تعجب می کنم که مخاطب چگونه فیلم های من را درک می کند ، آیا آنها موفق شده اند این دکمه را که شما درباره آن صحبت می کنید ببینند یا علامت واکسیناسیون روی دست بازیگر زن را ببینند …







– علامت واکسیناسیون؟

– در اولین پاسخ ها به “گروزنی” یک نفر متوجه اثری از واکسیناسیون روی دست ملکه شد. اما از قبل مفسر بعدی نوشت: “چه واکسینی؟ لیالینا در سال 95 متولد شد! ” البته خوب است که مردم واکنش نشان دادند. احتمالاً من چنین اختلافاتی را جدی نمی گیرم ، اما بسیار خوب است که مخاطب می نویسد ، من همه آن را با لذت می خوانم.

– در سریال شما ایوان مخوف توسط دو بازیگر بازی می شود: الكساندر یاتسنكو و سرگئی ماكوتسكی. الزامات اساسی بازیگران چه بود و حتی شباهت خارجی از راه دور به پادشاه برای شما چقدر مهم بود؟

– سرگئی واسیلیویچ ماکووتسکی در گودونوف بازی کرد. گروزنی به تزار جوانی احتیاج داشت که سرانجام الکساندر یاتسنکو او را بازی کرد. اما ما زمان بسیار بیشتری را به جستجوی تصویر اختصاص دادیم تا جستجوی یک هنرمند. برای بیننده مهم است که بازیگر قبل از هر چیز شبیه شخصیت تاریخی باشد که بازی می کند و سپس در این نقش قانع کننده باشد. اما در یک فیلم چند بخشی ، مگر اینکه ایوان مخوف البته در یک صحنه برای چند دقیقه در قاب ظاهر شود ، م theلفه بازیگر بسیار مهمتر از م typicalلفه معمولی است. ما شروع به پایان دادن به نوع آن با کمک آرایش پلاستیکی کردیم ، که ما نیز باید بدنبال آن می گشتیم. ساشا یاتسنکو چندین بار آمد ، بینی ها را امتحان کرد تا به نتیجه ای قانع کننده برسد. بینی چسبناک همیشه قابل مشاهده و آزار دهنده است. بنابراین مدت ها است که به دنبال چنین آرایش هستیم که چهره با آن زنده و واقعی به نظر برسد. در برهه ای به نظر ما می رسید که هیچ کاری م nothingثر نیست. هنوز بازیگر عادت دارد از طرف خودش بازی کند. اما هنگامی که او آرایش پلاستیکی روی صورت خود دارد ، به نظر نمی رسد هرگونه حالت صورت ، لبخند یا فریاد ، بازیگر به آن عادت کرده است. ما باید دوباره چگونگی کارکرد همه چیز را پیدا کنیم ، بنابراین برای ما مهم بود که نقش های اصلی هنرمندان قوی را به عهده بگیریم.







– بر اساس مدت زمان لازم برای استفاده از پلاستیک ، آیا می توانیم تصور کنیم که آرایش به یکی از مشکلات اصلی پروژه تبدیل شده است؟ یا مشکلات دیگری وجود دارد که بینندگان حتی از آنها نمی دانند؟

– این نوع سنگها زیاد است ، اما آرایش در بین آنها جایگاه ویژه ای دارد. کاربرد آن می تواند تقریباً نیمی از شیفت باشد. یعنی زمانی که می توانیم فیلمبرداری کنیم ، باید بازیگر را شبیه آنچه که باید در قاب باشد کنیم. و همچنین در مجموعه های تاریخی انعکاس سن قهرمان بسیار دشوار است. اگر وقایع مرتبط با قهرمان در سالهای مختلف اتفاق بیفتد ، پس فرد کمی پیر می شود ، و او را هجده ، سپس بیست و غیره می کند ، از نظر فنی به سادگی غیرممکن است. ما صحنه ها را با نظمی متفاوت از خود فیلم فیلمبرداری می کنیم. بنابراین ، تعداد معینی از تصاویر تصویری انتخاب می شود و در هر یک از آنها بازیگر در صحنه هایی فیلمبرداری می شود که ممکن است در سریال های مختلف ظاهر شود. بنابراین انجام آن برای هر صحنه کمی قدیمی تر یا کمی جوان تر ، مثر نیست. چنین مشکلاتی حداقل در تولید سریال ما هنوز غیرقابل عبور است.







– بسیاری از کارگردانان روسی به این نکته اشاره می کنند که یافتن بازیگران زن برای پروژه های تاریخی دشوار است. سبک زندگی و آرایشی مدرن تا حد زیادی بر ظاهر زنی که در یک کلان شهر زندگی می کند تأثیر گذاشته و یافتن افرادی که بتوانند به موقع سفر کنند دشوارتر می شود. چرا تاتیانا لیالینا را انتخاب کردید ، که احتمالاً تصویر اصلی زن را بدست آورده است؟

– انتخاب بازیگران معمولاً بر اساس احساسی صورت می گیرد – اینکه آیا این بازیگر می تواند این تصویر را بازی کند یا خیر. این شامل همه چیز است: ظاهر ، از جمله آثار دندانپزشکی مدرن و زیبایی ، و قد و سن و هیکل. اما اول از همه ، البته ، توانایی در تناسخ است. ارگانیک بودن ، بازی کردن لحظات نسبتاً سختی که تاتیانا خیلی زیاد داشت. او چندین بار به بازیگران انتخاب شد ، ما نمونه های مختلفی را انجام دادیم ، در پایان ما به او رضایت دادیم و بازپرداخت کردیم.

– آیا صحنه ها یا اپیزودهایی در سریال وجود دارد که به خصوص به آنها افتخار کنید؟

– صحنه هایی در گروزنی وجود دارد که از نظر فنی توانایی خرید آنها را نه در صوفیه و نه در گودونوف نداریم. به عنوان مثال ، نبرد مولودی. جنگ قرون وسطایی در سریال های ما به ندرت دیده می شود ، من به دنبال آن بودم ، اما هرگز چیز معقولی پیدا نکردم. با این حال ، با آغاز فیلمبرداری ، ما حداقل از نظر تجربه درک کردیم که چگونه می توان در شرایط ما این کار را انجام داد. در نتیجه ، ما آن را برداشتیم و به آن افتخار می کنیم.