در چارچوب عملیات مهر -3 – اوستا 98 زن و کودک از سوریه به ازبکستان منتقل شدند

در چارچوب عملیات مهر 3 ، 98 زن و کودک از سوریه به ازبکستان منتقل شدند

9 دسامبر 2020 ، ساعت 12:03

22اوستا. Tj | 09.12.2020 | در بخش بعدی عملیات بشردوستانه “مهر” گزارش داد 98 زن و کودک از سوریه به ازبکستان برگردانده شده اند. گزارش “IA” Dunyo “.

خاطرنشان می شود که به نمایندگی از رئیس جمهور ازبکستان ، در سال 2019 ، در مجموع 220 شهروند – زن و کودک – از سوریه و عراق در چارچوب عملیات بشردوستانه مهر تحویل داده شدند.

در مرحله بعدی عملیات مهر ، در مجموع 98 نفر ، از جمله 25 زن و 73 کودک ، از جنگ در حال انجام در سوریه به کشور خود بازگردانده شدند.

این افراد در یک مرکز درمانی مجهز و با غذای گرم ، لباس و سایر امکانات رفاهی لازم اسکان داده می شوند. از آنها با كمك پزشكي و روانشناسي از متخصصان استفاده مي شود. کودکان در م institutionsسسات پیش دبستانی ، مدارس متوسطه قرار می گیرند و زنان شاغل می شوند.

به زندگی سالم و آرام برمی گردد و شرایط لازم را برای سازگاری کامل ایجاد می کند. همچنین ، کارهای مناسبی برای صدور گذرنامه ، شناسنامه و سایر مدارک لازم انجام خواهد شد.

در مجموع ، سه مرحله از اقدامات بشردوستانه مهر در ازبکستان اجرا شده است. این عملیات بر اساس اصل تأمین حق آزادی در روز تصویب قانون اساسی جمهوری ازبکستان است.