در گالری جدید ترتیاکوف نمایشگاهی از یوری کوپر “Sfumato” افتتاح شد.

اولین بازدیدکنندگان آن نیکیتا میخالکوف، ولادیمیر مدینسکی، متروپولیتن تیخون (شوکونوف)، لولیتا، زوراب تسرتلی بودند.

گالری ترتیاکوف در کریمسکی وال نمایشگاهی از یوری کوپر “Sfumato” را افتتاح کرد که قبلاً در سال 2020 در فلورانس ارائه شده بود. روی آن حدود صد اثر از این هنرمند در سال‌های مختلف دیده می‌شود، اما بیشتر در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند. اولین بازدیدکنندگان از نمایشگاه نیکیتا و تاتیانا میخالکوف، ولادیمیر مدینسکی، متروپولیتن تیخون (شوکونوف)، بوریس لیوبیموف، لولیتا، زوراب تسرتلی بودند.

“Sfumato” در ایتالیایی به معنای “نرم”، “مبهم”، و در این مورد – همچنین اثر نرم کردن خطوط اشیاء برای بازسازی نور و محیط هوا است. در این نمایشگاه نقاشی ها، طراحی ها، طرح های تئاتری، مدل های تئاتری، اینستالیشن های ویدئویی ارائه می شود. از جمله مدل‌هایی برای اپرای موسورگسکی «بوریس گودونوف» که توسط الکساندر سوکوروف در تئاتر بولشوی به صحنه رفت، مجموعه «برس‌ها»، کاسه‌های سرامیکی، آثار ساخته شده بر روی چوب، تخته‌لایه و بوم. برگه “دریاچه قو” از انتشارات کتاب کمیاب در سال 2014 ارائه شده است که با سنگ نگاره های کوپر، رنگ آمیزی نویسنده او، فکس موسیقی دست نوشته چایکوفسکی تزئین شده است. زنبق و گیاهان به عنوان لایت موتیف نمایشگاه تبدیل شد و به همین دلیل لولیتا که از نمایشگاه بازدید کرد، دسته گل زنبق را به استاد تقدیم کرد.

تاتیانا میخالکووا از قبل وارد شد و همراه با بوریس لیوبیموف، رئیس مدرسه عالی تئاتر، منتظر افتتاح نمایشگاه بود. شچپکین و پدر وزیر فرهنگ اولگا لیبیمووا. نیکیتا میخالکوف پس از سخنرانی های رسمی ظاهر شد، یوری کوپر و زوراب تسرتلی سخنرانی کردند. آنها با یوری لئونیدوویچ با همکاری نزدیک در آکادمی هنرهای سینما و تئاتر که توسط میخالکوف تأسیس شده است، در ارتباط هستند. این هنرمند در آنجا کلاس های کارشناسی ارشد برگزار می کند و به زودی فضای داخلی بازسازی شده ساختمان را که تا همین اواخر سالن تئاتر بازیگر فیلم را در خود جای داده بود، ارائه خواهد کرد. در میان اولین بازدیدکنندگان این نمایشگاه، کارگردان سینما، الکساندر اورلوف، هم سن و سال کوپر بود که فیلم های قهرمان زمان ما، راز ادوین درود و زنی که می خواند را ساخت. هنگامی که مهمانان شروع به پراکندگی کردند، متروپولیتن تیخون (شوکونوف) وارد شد و عمدتاً با نیکیتا میخالکوف ارتباط برقرار کرد. و بیش از یک ساعت پس از مراسم رسمی، ولادیمیر مدینسکی وارد شد.

نمایشگاهی از یوری کوپر در گالری ترتیاکوف جدید افتتاح شد: تصاویری از این رویداد

نمایشگاهی از یوری کوپر در گالری ترتیاکوف جدید افتتاح شد: تصاویری از این رویداد


گالری عکس مرتبط را ببینید