در 27 می، افتتاحیه جشنواره کاخ های سن پترزبورگ در کاخ کنستانتینوفسکی برگزار می شود.

به طور سنتی، نوازندگان برجسته ای از روسیه، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ارمنستان در این جشنواره شرکت می کنند. کنسرت ها در مکان های کاخ کنستانتینوفسکی، قلعه میخائیلوفسکی، عمارت Kshessinskaya، موزه دولتی ارمیتاژ، کاخ پاولوفسک، کاخ کاترین، کاخ آنیچکوف، قلعه پیتر و پل و حتی فرودگاه پولکوو برگزار می شود!

ویژگی‌های متمایز فصل تابستان سالگرد سال 2023، هم اجرای موسیقی و هم «گشایش‌های موزیکال» تالارهای جدید کاخ و مکان‌های موزه خواهد بود که برای اولین بار کنسرت‌هایی با حضور ستارگان و نوازندگان برجسته در داخل دیوارهای آن برگزار می‌شود. صحنه کلاسیک

اولین کنسرت فصل تابستان در روز شهر در 27 مه در کاخ کنستانتینوفسکی (کاخ کنگره ها) برگزار می شود و از سرگیری فصول موسیقی در پروژه کنستانتینوفسکی خواهد بود. با کمک موسیقی، اظهارات عشق آنها به سنت پترزبورگ توسط شاگرد پاواروتی بزرگ، شرکت کننده در جشنواره معروف “Arena di Verona” Dario Di Vietri (تنور) خطاب می شود. سولیست تئاتر اپرا و باله. سپندیاروا، برنده مسابقات بین المللی مری موسیسیان (سوپرانو)؛ و همچنین اعضای گروه برنج دریایی.

اولین نمایش اصلی فصل تابستان – پروژه موسیقایی-تاریخی “مگردونه های تیگران کبیر” که به طور مشترک با کتابخانه موسیقی ناپل اجرا می شود، در 18 ژوئن برگزار می شود. در تالار ارموریال هرمیتاژ دولتی، در موسیقی ویوالدی، اسکارلاتی، پیچینی، داستان فاتح افسانه ای، یکی از پیروزی های دنیای باستان، بزرگترین فرمانده، “شاه شاهان” تیگران دوم بزرگ، آشکار خواهد شد. کنترتنور معروف Aurelio Schiavoni، برنده مسابقات بین‌المللی و ایتالیایی آواز در موسیقی باروک و رنسانس، به ویژه برای شرکت در این پروژه تاریخی جشنواره از ایتالیا می‌آید. تکنوازان تئاترهای میخائیلوفسکی و ماریینسکی، و همچنین گروه منحصر به فرد موسیقی اولیه کوانتوم ساتیس، که در آن نوازندگان سازهای باروک معتبر می نوازند، در این کنسرت شرکت می کنند.

در قلعه میخائیلوفسکی در 7 ژوئن و در عمارت Kshesinskaya در 12 ژوئن، کنسرت هایی به افتخار سالگردهای نمادین سال – سرگئی راخمانینوف و فئودور چالیاپین برگزار می شود.

عاشقانه ها و آهنگ های کمیاب سیبلیوس و گریگ در کاخ پاولوفسک اجرا می شود.

در کاخ کاترین در تاریخ 1 ژوئیه و 15 ژوئیه، محبوب ترین مجریان عمومی سنت پترزبورگ برنامه های جدید خود را ارائه می دهند: فدریکو موندلچی، دارنده عنوان “ساکسیفون طلایی” و هنرمند آکاردئون سیمون زانچینی.

در دهلیز قلعه پیتر و پل در 21 ژوئیه، 12 تانگو سمفونیک اجرا می شود – تنظیم توسط رهبر ارکستر و آهنگساز مشهور آرژانتینی خوان گارسیا کافی. پشت جایگاه رهبر ارکستر خود استاد است.

به عنوان بخشی از جشنواره کاخ های سن پترزبورگ، برای اولین بار پس از چند دهه، کنسرت موسیقی کلاسیک در سالن اصلی کاخ آنیچکوف برگزار می شود. در روز عشق در 8 ژوئیه، در چارچوب پروژه عشق و موسیقی، مردم با صفحات عاشقانه زندگی راخمانینوف، شوبرت، شوپن، ویاردو آشنا خواهند شد. موسیقی الهام گرفته شده از عشق توسط یکی از سوپرانوهای پیشرو زمان ما، سولیست مهمان تئاتر بولشوی و اپرای متروپولیتن، لیوبوف پتروا و سرگئی تاراسوف، پیانیست منحصر به فرد، برنده رکورد مسابقات موسیقی اجرا می شود.

این جشنواره به عنوان بخشی از نمایشگاهی که به 100 سالگرد هوانوردی غیرنظامی اختصاص دارد، با یک کنسرت غافلگیرکننده در یکی از تأسیسات پولکوو به پایان خواهد رسید. شب موزیکال در سایت مشرف به باند عملیات برگزار می شود.

اطلاعات ارائه شده توسط ستاد خبری جشنواره