دفتر دادستانی کل از دستگیری معاون رئیس SDPT – اوستا خبر داد

دفتر دادستانی کل از دستگیری معاون رئیس SDPT خبر داد

7 دسامبر 2020 ، 08:22

اوستا. Tj | 07.12.2020 | دادستانی عمومی تاجیکستان از دستگیری مخمورود اودینایف به ظن ارتکاب خلاف گزارش می دهد.

توجه داشته باشید که مخمرود اودینایف نایب رئیس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان (SDPT) است.

به گفته دادستانی کل ، مخمرود اودینایف در 5 دسامبر سال جاری در منطقه سینو دوشنبه بازداشت شد.

“Odinaev Makhmurod Sharifovich ، متولد 03/01/1962 ، بومی و ساکن شهر Gissar ، جاموات روستایی Gissar ، در تاریخ 29 اکتبر 2020 حدود ساعت 16:30 به همراه همسر سابق خود ، شهروند Rizoeva Mekhrnigor Umarovna و پسر Odinaev Khabibullo Makhmurodovich کمیته نظامی وارد شدند گیسار و به بهانه اینکه کارمندان کمیساریای نظامی به طور غیرقانونی و بی دلیل فرزند خود اودینایف خبیبولو ماخمورودوویچ را به خدمت سربازی فراخواندند ، با وجود اخطار نمایندگان مقامات دولتی ، 30-40 دقیقه عمدا نظم عمومی را نقض کرد ، اقدامات غیرقانونی خود را ادامه داد ، علیه نمایندگان درخواست کرد تهدیدات علیه قدرت دولت ، زورگویی و زبان زشت “، دادستانی کل در بیانیه ای گفت.

در این راستا ، با توجه به مطالب جمع آوری شده توسط دادستانی شهرستان گیسار ، در تاریخ 20 نوامبر سال 2020 ، یک پرونده جنایی علیه مخمورود اودینایف تحت ماده 237 ، بخش 2 ، بندهای “ب” و “ج” قانون کیفری جمهوری تاجیکستان (خلافکاری که توسط گروهی از مردم با توطئه قبلی انجام شده است) ، با مقاومت در برابر مقامات دولتی یا سایر افرادی که مسئولیت محافظت از نظم عمومی را بر عهده دارند).

“با توجه به اینکه او در احضارهای مکرر کارگران دادستانی حضور پیدا نکرد و از عدالت مخفی بود ، در مورد تحویل اجباری وی تصمیمی گرفت و اعدام به نهادهای OMVD در شهر گیسار سپرده شد. در تاریخ 5 دسامبر ، هنگام عملیات جستجو در منطقه سینو در شهر دوشنبه ، مظنون اودینایف مخمورود شریفوویچ بازداشت و به دفتر دادستانی شهر گیسار منتقل شد. “

“در مورد اودینایف م.ش بازداشت شده اقدامات رویه ای در چارچوب پرونده جنایی ادامه دارد “، در این پیام آمده است.