دور اول مقدماتی مسابقات فوتبال بانوان بازی های المپیک 2024 در هیسور به پایان رسید – اخبار تاجیکستان

11 آوریل، اولین دور مقدماتی مسابقات فوتبال زنان بازی های المپیک 2024 در گروه E در هیسور به پایان رسید. به گزارش FFT تاجیکستان، تیم بانوان فیلیپین با توجه به نتایج خود به مرحله بعدی مسابقات راه یافت.

تیم ملی تاجیکستان در دور پایانی با برتری ارضی مقابل پاکستان با نتیجه حداقل صفر بر یک شکست خورد. در یک مسابقه دیگر، شرکت کننده در جام جهانی 2023، تیم فیلیپین با نتیجه 4 بر 0 تیم هنگ کنگ را شکست داد.

بدین ترتیب علاوه بر تیم ملی فیلیپین، تیم های ازبکستان (گروه A)، ایران (گروه B)، ویتنام (گروه C)، تایلند (گروه D) به مرحله دوم مقدماتی راه یافتند. مسابقات فوتبال زنان بازی های المپیک 2024، چین تایپه (گروه F) و هند (گروه G) که در آن پنج تیم بالاترین رتبه آسیا – کره شمالی، ژاپن، استرالیا، چین و کره جنوبی به آنها ملحق خواهند شد.

چهار تیم برتر مرحله دوم مقدماتی (برندگان سه گروه و بهترین نایب قهرمان) در مرحله سوم مقدماتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در دور نهایی، تیم ها دو جفت تشکیل می دهند که در آن دو بازی – در خانه و خارج از خانه انجام می شود. برندگان این زوج حق بازی در مسابقات فوتبال زنان المپیک 2024 پاریس را دریافت خواهند کرد.