دوشنبه و مسکو یک برنامه همکاری برای 2020-2023 – اوستا امضا کردند

دوشنبه و مسکو یک برنامه همکاری برای 2020-2023 امضا کردند

26 نوامبر 2020 ، 08:42

06اوستا. Tj | 26.11.2020 | رستم امامعلی ، شهردار دوشنبه ، رئیس مجلس ملی (تاجیکستان) ، دیروز در مسکو با سرگئی سوبیانین ، پایتخت روسیه دیدار کرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی دولت مسکو ، رستم امامعلی و سرگئی سوبیانین برنامه همکاری بین دولت مسکو و دستگاه اجرایی قدرت دولتی شهر دوشنبه را برای 2020-2023 امضا کردند.

سرگئی سوبیانین گفت همکاری بین مسکو و دوشنبه در سالهای اخیر با موفقیت در حال توسعه بوده و دارای پتانسیل بسیار زیادی است که مطمئناً پس از پایان همه گیری عفونت ویروس کرونا جدید محقق خواهد شد.

به نوبه خود ، رستم امامعلی تأكید كرد كه پایتخت های تاجیكستان و روسیه با پیوندهای محكم دوستی و مشاركت راهبردی به هم پیوند خورده اند و از مشورت پزشكان دوشنبه توسط همكاران مسكوی آنها در دوره دشوار فعلی قدردانی كرد.

زمینه های اصلی تعامل بین پایتخت های روسیه و تاجیکستان در سه سال آینده تبادل تجربه و اجرای پروژه های مشترک در زمینه حمل و نقل شهری ، برنامه ریزی و ساخت و ساز شهری ، بهبود محیط شهری ، توسعه تجارت ، تجارت و خدمات ، فناوری های ارتباطات از راه دور و اطلاعات ، توسعه صنعتی و نوآوری ، آموزش است. و سیاست های علمی ، بهداشتی ، ورزشی و جوانان.

به ویژه ، برنامه همکاری برای تبادل تجربه در توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای ، از جمله ایجاد یک سیستم حمل و نقل هوشمند و مدل سازی رایانه ای جریان های ترافیکی ، تشکیل سیستم پارکینگ شهر و مراکز تبادل حمل و نقل فراهم می کند. علاوه بر این ، بر اساس مدارس مسکو ، برنامه ریزی شده است تا مدارک معلمان زبان روسی را که در شهر دوشنبه تدریس می کنند ، بهبود بخشد ، دوره هایی را در بیمارستان ها و کلینیک های مسکو برای متخصصان بهداشت ، از جمله متخصصان بیماری های عفونی ، اطفال ، پزشکان عمومی در مورد بیماری های عفونی کودکان ، IT متخصصان در زمینه پزشکی از راه دور.

علاوه بر این ، طرفین توافق کردند که یک جشنواره دوستی بین جوانان شهرهای مسکو و دوشنبه و همچنین بحث در مورد پروژه ایجاد غرفه ملی تاجیکستان در VDNKh – کارت ویزیت جمهوری در روسیه – را ادامه دهند.

روابط دوجانبه مسکو و دوشنبه بر اساس توافق نامه های همکاری مورخ 7 ژوئیه 1995 و 29 نوامبر 1996 است.

حجم تجارت متقابل بین مسکو و تاجیکستان در سال 2019 نسبت به سال 2018 9.9 درصد افزایش داشته و 58.8 میلیون دلار بوده است که شامل صادرات از مسکو – 50.4 میلیون دلار ، واردات از تاجیکستان – 8.4 میلیون دلار است. دلار