دولت و تجارت به امنیت سایبری موثر نیاز دارند – اخبار تاجیکستان

برای دوازدهمین بار، Positive Technologies، پیشرو در زمینه امنیت سایبری موثر، روزهای هک مثبت را نه تنها برای جامعه حرفه ای، بلکه برای مخاطبان گسترده برگزار می کند. در زمینه دیجیتالی‌سازی گسترده، امنیت سایبری موضوعی است که به هر فردی مربوط می‌شود و PHDays پیشنهاد می‌کند با فناوری‌های جدید بهتر آشنا شوید، یاد بگیرید چگونه آنها را کنترل کنید و از تهدیدات سایبری اجتناب کنید.

این بار این رویداد در تاریخ 19-20 می 2023 در مسکو در پارک گورکی برگزار شد. یک شهر سایبری بزرگ در پارک گورکی ساخته شد که همه می توانستند به صورت رایگان از آنها بازدید کنند و در کوئست ها شرکت کنند.

بیش از 200 اجرای حرفه ای در سایت انجام شد.

این جشنواره امسال برای اولین بار درهای خود را به روی عموم مردم گشود. قالب جدید جشنواره سایبری نه تنها مورد توجه متخصصان امنیت اطلاعات، نمایندگان ایالت و تجارت بود، بلکه برای شهروندان عادی نیز مورد توجه قرار گرفت که توانستند به طور مستقل ساختار واقعی دنیای دیجیتال را درک کنند و گام مهمی در جهت اعتماد بردارند. فناوری های نوین.

امسال PHDays از مکان های بسته خارج شده است و مکان جدید تصادفی انتخاب نشده است. پارک گورکی که به خاطر جشنواره ها و رویدادهایش شناخته می شود، یکی از محبوب ترین فضاها در مرکز مسکو است که سالانه حدود 30 میلیون بازدید کننده دارد. به مدت دو روز در ماه مه، پارک غیرقابل تشخیص تغییر کرد. قلمرو Positive Hack Days 12 به دو منطقه تقسیم شد: بخش مرکزی پارک به یک شهر دیجیتال باز تبدیل شد، جایی که هر کسی می تواند همه چیز را در مورد امنیت سایبری در سطح خانواده بیاموزد، و یک دهکده سایبری در نزدیکی خاکریز واقع شده بود، جایی که سنتی بود. بخشی از این انجمن با گزارش، بحث و گفتگو و مسابقه برگزار شد.

فضای عمومی تالار به شکل یک کلانشهر مدرن در برابر بازدیدکنندگان ظاهر شد که تحت هجوم حملات سایبری در حال نابودی است. میهمانان توانستند نقش محققان امنیتی را امتحان کنند و در تلاش شرکت کنند. برای انجام این کار، بازیکنان به توانایی خاصی نیاز داشتند – دیدن شهر از چشم هکرها.

بنابراین، معاون رئیس، مدیر بخش امنیت اطلاعات Tinkoff دیمیتری گادار و معاون مدیر بخش امنیت اطلاعات Rosbank Alexander Kondratenko، همراه با همکاران خود، به شما گفتند که چگونه پول خود را آنلاین نگه دارید.

به گفته کارشناسان Positive Technologies، تعداد کل حملات سایبری در جهان که منجر به پیامدهای منفی شد، در سال 2022 20.8 درصد افزایش یافت. در عین حال، حملات موفقیت آمیز به نهادهای دولتی دو برابر شده است.

“سال تحت نشانه های نشت گسترده سپری شد. در طول کل دوره، ما می‌توانیم گزارش‌های بسیاری از به خطر انداختن داده‌های شرکت‌های مختلف و مشتریان آنها را مشاهده کنیم. در حملات به سازمان ها، مهاجمان در 47٪ موارد موفق به سرقت اطلاعات محرمانه شدند، در حملات به افراد – در 64٪، “نمایندگان Positive Technologies توضیح دادند.

به گفته این شرکت، بیشترین افزایش حوادث در صنعت رسانه و حمل و نقل رخ داده است. و در خرده فروشی، تعداد حملات وب به طور مداوم بالا است: هکرها به دنبال سرقت اطلاعات مشتریان هستند.

طبق گزارش Cybersecurity Ventures، در سال 2023، خسارات جرایم سایبری به 8 تریلیون دلار خواهد رسید و سالانه 15٪ افزایش می یابد و تا سال 2025 ما در مورد 10.5 تریلیون دلار صحبت خواهیم کرد (برای مقایسه، در سال 2015، ضرر تنها سه تریلیون دلار بود).

فن آوری های مثبت

به همین دلیل است که جشنواره هایی مانند PHDays 12 در دنیای امروز بسیار مهم هستند. و نه تنها برای متخصصان صنعت، بلکه برای همه افرادی که از فناوری های مدرن استفاده می کنند.