دیگر «وولند» نیست: نام فیلم درباره «استاد و مارگاریتا» تغییر یافت

فیلمنامه همچنان بر اساس رمان بولگاکف است

در سال 2021 قرار بود فیلم «استاد و مارگاریتا» بر اساس اثری به همین نام از میخائیل بولگاکف اکران شود. از همان ابتدا، غافلگیری ها او را همراهی کردند، همانطور که همیشه با هر تلاشی برای انتقال رمان به صحنه یا فیلم اتفاق افتاد.

در ابتدا قرار بود نیکولای لبدف این تصویر را بگیرد، اما او به طور مرموزی به دادگاه نورنبرگ منتقل شد، جایی که او مارگاریتا ادعایی، لیوبوف آکسنووا را با خود برد. شایعاتی وجود داشت که دانیلا کوزلوفسکی نقش استاد را بازی خواهد کرد.

نیکلای لبدف با میخائیل لوکشین جایگزین شد و این نقاشی Woland نام داشت. جزئیات مخفی نگه داشته شد. برای دفاع از پروژه، سازندگان نسخه جدید قبل از اینکه نام بازیگران اصلی را نام ببرند، درخواست کردند که پخش را خاموش کنند. اما مشکلی پیش آمد، پخش خاموش نشد و همه کسانی که آن را دنبال کردند متوجه شدند که اوگنی تسیگانوف و یولیا اسنیگیر نقش استاد و مارگاریتا را بازی خواهند کرد و گربه Behemoth با استفاده از گرافیک کامپیوتری ساخته خواهد شد و همه چیز بر اساس فناوری ساخته خواهد شد. تست شده در فیلم “شیر شاه”. معلوم نبود چه کسی نقش وولند را بازی خواهد کرد، صحبت از این بود که این یک بازیگر خارجی خواهد بود. در آخرین لحظه کارت ها فاش شد: نقش وولند را آگوست دیهل بازیگر آلمانی ایفا می کند که در فیلم حرامزاده های بی شکوه تارانتینو که در صحنه تئاتر برلین به نام ماکسیم گورکی بازی کرد بازی کرد.

و حالا تهیه کنندگان اعلام کرده اند که نام فیلم نه «وولند»، بلکه «استاد و مارگاریتا» خواهد بود. تصمیم گرفتیم به عنوان اصلی و کلاسیک پروژه که چند سالی است روی آن کار می‌کنیم، بازگردیم تا قدرت و روح رمان را با داستانی که می‌خواهیم در فیلم خود برای مخاطب تعریف کنیم، ترکیب کنیم. “، “فیلمنامه ما بر اساس رمان بولگاکف “استاد و مارگاریتا” است ، اما نویسندگان موفق شدند دنیای منحصر به فرد خود را ایجاد کنند که شایسته نام اصلی بود ، بنابراین “Woland” متولد شد. بعد از اینکه ما مونتاژ را دیدیم، مشخص شد که خط مرکزی داستان عشق استاد و مارگاریتا است. این عشق است که جهان ها را به وجود می آورد و معانی بیان شده توسط بولگاکف را تقویت می کند.

آخرین اقتباس سینمایی از این رمان توسط ولادیمیر بورتکو در سال 2005 ساخته شد. قبل از او، یوری کارا در سال 1994 به استاد و مارگاریتا پرداخت. اما تصویر او تنها در سال 2011 به دلیل درگیری با تهیه کنندگان منتشر شد. نقش استاد در این اقتباس ها به ترتیب توسط الکساندر گالیبین و ویکتور راکوف، مارگاریتاس توسط آنا کووالچوک و آناستازیا ورتینسکایا بازی شد.