رئیس شورای امنیت تاجیکستان با همکاران در آسیای میانه در مورد کاهش خطر بلایا – اوستا گفتگو کرد

رئیس شورای امنیت تاجیکستان با همکاران در آسیای میانه در مورد مسائل مربوط به کاهش خطر بلایا گفتگو کرد

12 دسامبر 2020 ، 11:29

اوستا. Tj | 12.12.2020 | رئیس کمیته وضعیت های اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان رستم نظرزودا ، از طریق کنفرانس ویدئویی ، در نشست مشورتی منطقه ای تقویت همکاری های منطقه ای در کاهش خطر بلایا و اجرای برنامه Sendai در DRR در آسیای میانه شرکت کرد.

یومدا یوسفی ، رئیس مرکز مطبوعاتی کمیته اضطراری جمهوری تاتارستان ، به “اوستا” گفت که روسای ادارات نجات قزاقستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، ازبکستان و روسای سازمان های سازمان ملل در این نشست آنلاین شرکت کردند.

این نشست در چارچوب طرح کاهش خطر بلایای سازمان ملل متحد “ایجاد مقاومت در برابر بلایا و تسریع در اجرای چارچوب سندای برای کاهش خطر بلایا در آسیای میانه” ، توسط بودجه اتحادیه اروپا برگزار شد.

رئیس کمیته در سخنرانی استقبال خود ، از دستاوردهای کشورمان در اجرای برنامه چارچوب Sendai و استراتژی ملی برای کاهش خطر بلایا برای سال های 2019-2030 ، در مورد پیشرفت پروژه ها و برنامه هایی که توسط بانک جهانی ، بانک توسعه آسیا ، OSCE و اتحادیه اروپا تأمین شده است ، به حاضران در جلسه اطلاع داد.

رئیس بخش امداد و نجات خاطرنشان کرد که در چارچوب یک پروژه مشترک با بانک جهانی ، برای ساخت پروژه جدید مرکز کنترل مرکزی با پشتیبانی فنی ، به منظور اجرای پروژه ADB و CoES “پروژه ملی مدیریت بلایا” قبلاً خریداری شده است و به زودی برای نصب رادار داپلر تحویل داده می شود. خدمات ضد تگرگ.

اشاره شد که ساخت مرکز ملی امداد و نجات به زودی آغاز می شود ، جایی که هم نجاتگران کشورمان و هم نجاتگران جمهوری اسلامی افغانستان آموزش می بینند و دوباره آموزش می بینند.