رئیس WHO می گوید واکسن همه گیر ویروس کرونا را متوقف نمی کند – اوستا

رئیس سازمان بهداشت جهانی می گوید واکسن همه گیر ویروس کرونا را متوقف نخواهد کرد

18 نوامبر 2020 ، ساعت 10:41

اوستا. Tj | 20/11/18 | رئیس سازمان بهداشت جهانی ، تدروس گبریزوس گفت که واکسن ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 به تنهایی قادر به جلوگیری از همه گیری نیست. به گزارش Gazeta.ru ، وی در این باره در توییتر خود نوشت.

به گفته وی ، در ابتدا ، پزشکان ، افراد مسن و بیماران مبتلا به بیماری های مزمن واکسینه می شوند ، زیرا دسترسی به دارو محدود است.

وی خاطرنشان کرد که این امر باعث کاهش تعداد مرگ و میرها می شود ، اما “ویروس جای حرکت دارد”.

“از همان ابتدای همه گیری COVID-19 ، ما می دانستیم که برای کنترل همه گیری به یک واکسن نیاز است. اما مهم است که درک کنیم که این ابزار بقیه ابزارها را تکمیل می کند و جایگزین آنها نمی کند. “

رئیس سازمان همچنین پیشنهاد کرد که آزمایش ، سازماندهی جداسازی افراد آلوده ، ردیابی تماس ، قرنطینه و پس از واکسیناسیون ادامه یابد.

در مجموع ، از ابتدای شیوع همه گیر ، بیش از 54.5 میلیون مورد ثبت شده است ، بیش از 38 میلیون نفر بهبود یافته و بیش از یک میلیون بیمار فوت کرده اند. که در

فدراسیون روسیه اولین کشوری در جهان بود که واکسن COVID-19 را ثبت کرد. این دارو توسط NITsEM به نام Gamaleya و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شد. نام آن Sputnik V بود.

در 15 اکتبر ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، در مورد ثبت دومین واکسن علیه COVID-19 صحبت کرد که “EpiVacCorona” نامگذاری شد. توسط مرکز نووسیبیرسک “وکتور” ساخته شده است.