رستم امامعلی و معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه به نیاز به بازگرداندن پروازهای منظم – اوستا اشاره کردند

رستم امامعلی و معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه به لزوم ترمیم پروازهای منظم اشاره کردند

25 نوامبر 2020 ، ساعت 16:30

اوستا. Tj | 20/11/25 | رستم امامعلی ، رئیس مجلس ملی مجلس اولی (مجلس فوقانی مجلس) تاجیکستان امروز 25 نوامبر در مسکو با معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه ، رئیس مشترک کمیسیون بین دولتی همکاری اقتصادی تاجیکستان و روسیه الکسی اورچوک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس مطبوعاتی مجلس ملی ، شرکت کنندگان در این نشست در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز همکاری تاجیکستان و روسیه در چارچوب اقدامات قانونی فعلی گفتگو کردند.

در این نشست ، فعالیت های کمیسیون بین دولتی بین دولتی تاجیکستان و روسیه در زمینه همکاری اقتصادی به عنوان مکانیزم مهمی برای اجرای روابط دوجانبه ارزیابی شد.

توجه ویژه به همکاری های تجاری و اقتصادی که یکی از حوزه های اولویت دار روابط دوجانبه است ، مورد توجه قرار گرفت. اشاره شد که برای هشت ماه امسال تجارت بین دو کشور 720 میلیون دلار بوده است.

در ارتباط با صنعتی شدن اقتصاد کشور ، که یک اولویت استراتژیک اعلام شده ، ایجاد مشارکت های مشترک ، از جمله در مناطق آزاد اقتصادی ، قابل قبول شناخته شد.

طرفین به توسعه همکاری در صنایع معدنی و فرآوری ، مجتمع سوخت و انرژی ، کشاورزی و همچنین در صنایع سبک و غذایی ابراز علاقه کردند.

در این راستا ، رستم امامعلی مصلحت ایجاد شورای بین ایالتی را برای جذب مستقیم سرمایه روسیه به جمهوری تاجیکستان متذکر شد.

رستم امامعلی هنگام بحث در مورد همکاری های فرهنگی و بشردوستانه تأکید کرد که شرایط مطلوبی در تاجیکستان برای تحصیل زبان روسی ایجاد خواهد شد.

سالانه بیش از 50 معلم از روسیه به مدارس تاجیکستان اعزام می شوند.

رستم امامعلی همچنین نظر خود را در مورد تسریع در ساخت 5 م educationalسسه آموزشی در جمهوری تاجیکستان بر اساس توافق مشترک بیان کرد.

طرفین به اهمیت موضوعات مربوط به مهاجرت کارگری در زمینه همه گیری اشاره کردند و بر لزوم بازیابی پروازهای منظم بین دو کشور تأکید کردند.