روحی که ساکنان قزاقستان غربی را ترساند ، معلوم شد اهل داغستان – اوستا است

روحی که ساکنان قزاقستان غربی را ترساند ، معلوم شد اهل داغستان است

20 نوامبر 2020 ، ساعت 11:05

23اوستا. Tj | 20.11.2020 | فیلم شبح در جاده که توسط ساکنان قزاقستان غربی در شبکه های اجتماعی پخش شد ، در همسایگی روسیه فیلمبرداری شد. Factcheck.kz در تحقیقات خود در این باره می نویسد.

در نظرات درباره ویدیوی ارسال شده در YouTube ، کاربران خود پیوندی را به پست اصلی منتشر کردند که حداکثر تا 12 دسامبر 2019 در میزبان ویدئو بارگذاری شد. این در کانال YouTube نشریه اینترنتی روسی Regions Online منتشر شده است. در وب سایت خودشان یادداشتی وجود دارد که فیلم توسط یک ساکن داغستان فیلم برداری شده است ، هنگامی که او در حال رانندگی در یکی از جاده های خلوت منطقه بود ،

“این اولین بار نیست که این فیلم ویروسی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها ظاهر می شود. یک سال پیش ، بارها و بارها در فضای اینترنت روسیه ظاهر شد و هر بار نویسندگان جدید در توصیف منطقه جدیدی را به عنوان مکان عمل نشان می دادند. بنابراین ، به عنوان مثال ، دقیقاً همان فیلم وجود دارد ، اما ظاهراً از منطقه لیپتسک است. نتیجه گیری: خبرنامه جعلی است. این فیلم ویروسی یک سال پیش در روسیه فیلمبرداری شده و هیچ ارتباطی با قزاقستان ندارد. نویسندگان مقاله با اشاره به اینكه تقلبی از داغستان بطور منظم وارد فضای اطلاعات قزاقستان می شوند ، می نویسند ، به احتمال زیاد ، به اشباح.

این ضبط ، همانطور که گزارش شده است ، به طور فعال توسط ساکنان روستای خانکول ، منطقه قزاقستان غربی به یکدیگر ارسال شده و ادعا می شود که شبح دختر “در اطراف شهرک” قدم می زند ، پنجره ها را می زند و رانندگان عبوری را می ترساند.

در صورت عدم اظهار نظر اقلیت منطقه روستایی ژوساندوی در منطقه کاراتوبینسکی ، تالاپ کازیف ، این پرونده احتمالاً چنین تبلیغات گسترده ای را به دست نمی آورد. وی اظهار داشت که برای خلاص شدن از شر ارواح شیطانی با مردم محلی برای انجام مراسم صدقه (آئینی با قربانی کردن یک قوچ) رفته است (با این حال ، بعداً مقام رسمی توضیح داد که این مراسم هر ساله برگزار می شود و با شبح همراه نیست).

در 16 نوامبر ، اداره پلیس منطقه قزاقستان غربی به پلیس منطقه کاراتوبینسکی دستور داد تا اطلاعات مربوط به پذیرش را بررسی کند. افسران اجرای قانون قبلاً گزارش داده اند كه هیچ یك از ساكنان محلی هیچ شبحی ندیده اند و قول داده اند كه شایعات را پیدا كنند.