روسیه پیشنهاد می کند دستمزد کارگران مهاجر و شهروندان روسیه برابر شود – اخبار تاجیکستان

سرگئی میرونوف، رهبر “روسیه عادل – برای حقیقت”، خطاب به میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، پیشنهاد داد تا کارفرمایان را ملزم کند که دستمزد کارگران مهاجر را کمتر از شهروندان روسی تعیین کنند. این خبر توسط ریانووستی گزارش شده است.

در این گزارش آمده است: “در سطح قانونگذاری پیشنهاد شده است که کارفرمایان را ملزم به تعیین سطح دستمزد برای مهاجران کارگری کند که کمتر از میزان دریافتی شهروندان روسیه در موقعیت های مشابه در موضوع مربوطه فدراسیون روسیه نباشد.”

در صورت نقض این هنجار، میرونوف پیشنهاد می کند جریمه هایی ایجاد شود که برای بهبود زندگی خانواده های پرجمعیت استفاده می شود. علاوه بر این، میرونوف پیشنهاد ایجاد صندوقی برای بهبود وضعیت جمعیتی و حمایت از خانواده های پرجمعیت را می دهد. به گفته میرونوف، این صندوق می تواند از جمله از طریق مالیات اضافی برای کارفرمایانی که از نیروی کار مهاجران استفاده می کنند، پر شود. بنابراین کارفرما باید ماهانه 2 درصد از درآمد مهاجران کارگری استخدام شده توسط خود را انتقال دهد.

میرونوف خاطرنشان کرد که هنگام اجرای مالیات اضافی، “خطر توسعه بخش سایه اقتصاد” وجود دارد، بنابراین این نماینده پارلمان پیشنهاد کرد که رئیس کابینه یک گزینه جایگزین را در نظر بگیرد: یک کمیسیون دولتی 1٪ برای نقل و انتقالات ارسال شده توسط نیروی کار معرفی کند. مهاجران به کشورهای دیگر به گفته میرونوف، “با انتقال پول به کشورهای دیگر، مهاجران کارگری به تضعیف پتانسیل اقتصادی روسیه کمک می کنند.”

رهبر Spravorossov همچنین پیشنهاد کرد که جریمه کارفرمایان برای عدم پرداخت حق بیمه کارگران خارجی از 20٪ به 100٪ سهم پرداخت نشده افزایش یابد.

میرونوف تاکید کرد که اجرای این پیشنهادات هم مشکل کاهش جمعیت و هم رشد مهاجرت نیروی کار را حل می کند. به گفته میرونوف، افزایش جریان مهاجرت پیامدهای فاجعه باری خواهد داشت.

میرونوف گفت: «افزایش بیشتر جریان‌های مهاجرت، همراه با کاهش بیشتر جمعیت روسیه، پیامدهای فاجعه‌باری برای موجودیت مردم روسیه تشکیل می‌دهد که در طول زمان در خطر از دست دادن موقعیت خود هستند.»