سربازان روسی روز توپخانه – اوستا را به جانباز 108 ساله تاجیکی تبریک می گویند

سربازان روسی روز توپخانه را به جانباز 108 ساله تاجیکی تبریک می گویند

19 نوامبر 2020 ، ساعت 11:35

17اوستا Tj | 19/11/2020 | 19 نوامبر در روسیه و کشورهای CIS روز موشک و توپخانه را جشن می گیرند. 76 سال پیش ، روز توپخانه با فرمان هیئت رئیسه شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تاسیس شد.

در 19 نوامبر 1942 ، با یك توپخانه قدرتمند از جبهه های جنوب غربی و دون ارتش سرخ ، عملیات اورانوس – یك ضد حمله شوروی در طول نبرد استالینگراد آغاز شد. این نبرد به نقطه عطفی در رویارویی با نازی ها تبدیل شد.

در آستانه بزرگداشت روز نیروهای موشکی و توپخانه ای ، نظامیان روسی پایگاه نظامی 201 در تاجیکستان به رشید کریموف ، جانباز 108 ساله جنگ بزرگ میهنی ، که در نبرد استالینگراد و طوفان برلین شرکت کرده بود ، تبریک گفتند.

به این پیشکسوت مدال یادبود بزرگداشت “75 سال پیروزی در جنگ بزرگ میهنی” و همچنین گل و کیک اهدا شد. بعد از قسمت تشریفاتی ، سربازان توپخانه با سرباز خط مقدم گفتگو کردند ، در مورد خدمات و مدالهای دریافت شده در طول نبردها س askedال کردند ، آنها همچنین با ادای احترام به جبهه مقدم در مقابل جانباز رفتند.

رشید کریموف در سال 1912 متولد شد ، در نبرد استالینگراد ، آزادسازی کیف ، کیروف ، لووف و کونیگسببرگ ، آزادی لهستان و طوفان برلین شرکت کرد. در طول جنگ او دو بار مجروح شد. نشان افتخار و مدال های مختلف نظامی به وی اعطا شد. کریموف در 19 نوامبر 1945 به روستای خود بازگشت و طبق پیام در صفحه فیس بوک پایگاه نظامی 201 روسیه ، پس از جنگ به عنوان معلم کار کرد.