سرنوشت تثلیث توسط شورای مرمت تعیین خواهد شد

رئیس بخش هنر باستان روسیه گالری ترتیاکوف در مورد سفر نماد به Trinity-Sergius Lavra و عواقب آن صحبت کرد: “این هیولا بود!”

“تثلیث” افسانه ای آندری روبلف اخیراً نمایشگاه دائمی گالری ترتیاکوف را ترک کرد و برای معاینه دیگر رفت. از آنجایی که بنای معروف هنر باستانی روسیه برای شرکت در جشن های ششصدمین سالگرد یافتن آثار سرگیوس رادونژ در یک “تور” سه روزه به سرگیف پوساد رفته است، این نماد تحت نظارت دقیق قرار گرفته است. از متخصصان سفر تعدادی از «بیماری‌های» مزمن این آثار را تشدید کرد. پس از شورای مرمت در پاییز، به نمایشگاه بازگردانده شد. اما هر دو ماه یکبار آنها را برای بازرسی می برند و الان این اتفاق افتاده است. آنچه با “تثلیث” اتفاق می افتد، “MK” را یاد گرفت.

به یاد بیاورید که با وجود اعتراض کارشناسان، “تثلیث” در 16 ژوئیه دیوارهای گالری ترتیاکوف را ترک کرد و در 19th بازگشت. در پایان ماه مه، شورای مرمت گسترده، که با حضور کارشناسان هنر باستان روسیه از موسسات مختلف برگزار شد، به این نتیجه رسید که «حتی یک تغییر کوتاه مدت در شرایط ذخیره سازی (…) می تواند تأثیر فاجعه باری در وضعیت آینده یک بنای باستانی شکننده.” پس از بازگشت از لاورا، این نماد برای چندین ماه در کارگاه های مرمت استراحت کرد. در ماه سپتامبر، یک شورای مرمت گسترده جدید برگزار شد، که در آن کارشناسان وضعیت نماد را مورد بحث قرار دادند: پس از سفر، 61 سایت با “تغییر قابل توجه” کشف شد که از این تعداد پنج سایت به عنوان اضطراری شناخته شدند – نیاز به تقویت دارند.

ظاهراً کار مربوطه انجام شد، زیرا دو ماه بعد Trinity به نمایشگاه دائمی بازگشت، جایی که در یک جعبه آیکون ویژه با رژیم دما و رطوبت به نمایش گذاشته شد. از آن زمان، نماد قرن پانزدهم چندین بار ویترین ویژه “خانه” خود را – برای بررسی و پیشگیری – ترک کرده است. اکنون دیگر نمی توان آن را در لاوروشینسکی لین دید. “MK” در مورد آنچه برای “تثلیث” در تابستان اتفاق افتاد و اکنون چگونه است، از النا سانکووا، رئیس بخش هنر باستانی روسیه در گالری دولتی ترتیاکوف پرسید.

اکنون ما Trinity را می بینیم. ببینید، چیزهای باستانی می توانند پایدار باشند، اما پس از آن برخی از مشکلات مزمن بدتر می شوند. ترینیتی یک مشکل جدی دارد – وضعیت تخته ها، آنها متحرک هستند. تخته های “تثلیث” با یک پارچه – بوم (قبل از اعمال gesso (زمین) روی تابلوی نماد چسبانده شده است – M.M.) به هم وصل می شوند. گاهی اوقات ما کفش های نو می پوشیم و تمام روز را با آن می دویم و همه چیز فوق العاده است. و روز بعد معلوم شد که پاهایش درد می کند. اینجا هم همینطور. ترینیتی به نوعی از این سفر جان سالم به در برد. ما ده کارمند موزه به مدت سه روز شبانه روز در Trinity-Sergius Lavra مشغول خدمت بودیم. هیولا بود! ما با ابزار ایستادیم و تغییرات دما و رطوبت را زیر نظر گرفتیم. یک شب، 40 نفر خیس دویدن آمدند، آنها نوعی ماراتن داشتند – در باران گرفتار شدند. و یک فضای کوچک وجود دارد، از لباس های خیس آنها رطوبت فورا تغییر کرد. معبد را بستیم…

– آیا ویترین مغازه در لاورا هنوز معمولی بود یا خاص؟ آیا دستگاهی برای تنظیم شرایط دما و رطوبت داشت؟

این فقط یک ویترین معمولی بود. کپسول مخصوص فقط در آلمان یا ایتالیا ساخته می شود.

– اکنون با نماد چه اتفاقی می افتد و چگونه برنامه ریزی شده است که بیشتر با آن “درمان” شود؟

– اکنون «ترینیتی» در دست تحقیق و مرمت است. در آینده نزدیک، قرار است یک شورای مرمت برگزار شود که نه تنها کارشناسان گالری ترتیاکوف را گرد هم می آورد. در آنجا تصمیم خواهیم گرفت که چه کار کنیم.