فعالان تاجیکستان ، ازبکستان و قرقیزستان به طور مشترک روز جهانی تحمل – اوستا را جشن می گیرند

فعالان تاجیکستان ، ازبکستان و قرقیزستان به طور مشترک روز جهانی تحمل را جشن می گیرند

16 نوامبر 2020 ، 08:46

04اوستاTj | 16.11.2020 | شخصیت های عمومی و فعالان مدنی تاجیکستان ، ازبکستان و قرقیزستان اقدام مشترکی را به مناسبت روز جهانی تحمل که هر ساله در 16 نوامبر برگزار می شود ، برگزار می کنند.

در این روز ، فعالان مدنی از قرقیزستان ، ازبکستان و تاجیکستان با اتحاد عضویت در مشارکت جهانی برای پیشگیری از درگیری های مسلحانه (GPPAC) ، مجموعه ای از رویدادهای مرتبط بین سه کشور را که تا اوایل دسامبر سال جاری برگزار می شود ، آغاز می کنند.

این رویدادها در کانیبادام ، پنجیکنت ، خوجند ، ایسفارا (تاجیکستان) ، بخارا ، جیزاک ، کارشی ، نامنگان ، نوکوس ، تاشکند ، اورگانچ (ازبکستان) ، باتکن ، بیشکک ، جلال آباد ، لیلهک ، اوش (قرقیزستان) و سایر شهرهای این جمهوری ها برگزار خواهد شد. …

شخصیت های عمومی سه کشور با هماهنگی با یکدیگر ، گفتگوها را با خبرنگاران ترتیب می دهند ، مسابقه های تلویزیونی و رادیویی ، کنفرانس های آنلاین ، جلسات و بحث ها را در جوامع مرزی ، مسابقات نقاشی کودکان ، مسابقات ورزشی ، پاکسازی خیابان ها از زباله و بسیاری اقدامات دیگر برگزار می کنند.

هدف اصلی این اقدامات جلب توجه مردم به اهمیت ترویج اصول تحمل برای توسعه آسیای میانه و همچنین تقریب فرهنگی و معنوی مردم سه کشور برای حفظ صلح در منطقه ما است.

سازمان عمومی “ژورنالیسم و ​​دموکراسی” با مطالعه درگیری ها و جلب توجه روزنامه نگاران و جامعه به این تعارضات درگیر توسعه رسانه ها و ارتقا the نهادهای دموکراسی است.

هر ساله در 16 نوامبر ، جهان روز جهانی مدارا (تساهل) را جشن می گیرد. در این روز در سال 1995 ، کشورهای عضو یونسکو اعلامیه اصول تحمل و برنامه اقدام را تصویب کردند. در سال 1996 ، مجمع عمومی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد دعوت کرد تا این روز را سالانه جشن بگیرند و همزمان با آن با رویدادهای مربوطه هم در موسسات آموزشی و هم در عموم مردم همزمان شوند.

مطابق اعلامیه اصول مدارا ، مدارا یک نیاز سیاسی و قانونی است ، الزامی برای ارتقا حقوق بشر ، کثرت گرایی ، دموکراسی و حاکمیت قانون. همه می توانند به اعتقادات خود پایبند باشند و همان حق را برای دیگران تشخیص دهند ، در حالی که نظرات یک شخص را نمی توان به دیگران تحمیل کرد.

مطابق متن سند ، برای تحمل بیشتر جامعه ، دولت ها باید کنوانسیون های بین المللی موجود درباره حقوق بشر را تصویب و در صورت لزوم ، قانون جدیدی را تدوین کنند تا از برخورد برابر و فرصت های برابر در جامعه برای همه گروه ها و افراد اطمینان حاصل کنند.