فیلارمونیک سن پترزبورگ کنسرت-بحثی را به موسیقی استراوینسکی در نیوهلند برگزار خواهد کرد.

2023/04/29
در 29 آوریل، یک کنسرت-بحث اختصاص داده شده به موسیقی ایگور استراوینسکی در فضای جامعه جزیره مصنوعی نیوهلند برگزار می شود.

آهنگسازی برای دو، سه، چهار نوازنده و موسیقی برای یک ارکستر مجلسی اجرا خواهد شد، نوازندگان – ارکستر اتاقی جوانان مجموعه افتخاری روسیه و تکنوازان آن، رهبر – یاروسلاو زابویارکین. این کنسرت در قالب یک گفت و گو – دو مجری، موسیقی شناسان اکاترینا وربیتسکایا و کسنیا بیستروا – و مجریان با مردم برگزار می شود.

ایگور استراوینسکی نماینده درخشان موسیقی روسیه در دهه پیش از انقلاب است، پس از ترک روسیه به یکی از مهم ترین آهنگسازان جهان تبدیل می شود. چرا نوشته‌های او امروز هم مطرح است؟ او به روسی چه می نوشت و در دوره های نئوکلاسیک چه می نوشت؟ به این سؤالات و سؤالات دیگر در قالب گفتگو پاسخ خواهیم داد – دو مجری در بین خود و مجریان و شنوندگان در سالن. برنامه کنسرت شامل موسیقی استراوینسکی از زوایای مختلف و با زوم اپتیکال است: اجرای دو، سه، چهار نوازنده و یک ارکستر مجلسی.”

برنامه کنسرت شامل آثاری از آهنگساز معروف هزار سبک مانند سه قطعه برای کوارتت زهی، قطعاتی از موسیقی باله “بوسه پری” تنظیم شده برای ویولن و پیانو، سوئیت ایتالیایی برای ویولن سل و پیانو از موسیقی است. از باله “Pulcinella”، قطعاتی از سوئیت “سرباز تاریخ”، کنسرتو برای ارکستر مجلسی Dumbarton Oaks.

ارکستر مجلسی جوانان ارکستر افتخاری روسیه تیمی از فیلارمونیک سن پترزبورگ است. خود نوازندگان خود را ارکستر دوستان می نامند: آنها نه تنها با خلاقیت، بلکه با پیوندهای دوستانه ای که در سال های دانشجویی به وجود آمد، متحد می شوند، در حالی که در گروه ها و ارکسترها با هم موسیقی می نوازند. گروه جوان فیلارمونیک اولین کنسرت خود را در مارس 2020 برگزار کرد و از آن زمان تاکنون به طور فعال کنسرت برگزار می کند و رپرتوار گسترده ای را اجرا می کند – از Pergolesi و Bach گرفته تا Stravinsky و Takemitsu.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک

2023/04/29

یک جشنواره را در art-center.ru انتخاب کنید