فیلارمونیک پترزبورگ صد و بیستمین سالگرد تولد یوگنی مروینسکی را جشن خواهد گرفت.

برنامه گروه افتخاری روسیه و رهبر ارکستر، هنرمند خلق روسیه نیکلای آلکسیف به این تاریخ اختصاص دارد که در آن موسیقی بتهوون و برامس اجرا می شود، پیانیست اتریشی یاسمینکا استانچول به عنوان تک نواز اجرا خواهد کرد. . در 4 ژوئن، زادروز رهبر ارکستر، نمایشگاهی به سال‌های همکاری او با ارکستر ارکستر جمهوری (ارکستر ارکستر ارکستر فعلی روسیه) نیز در سرسرای تالار بزرگ فیلارمونیک افتتاح می‌شود. همچنین، در رابطه با تاریخ، فیلارمونیا از مخاطبان درخواست می کند تا خاطرات خود را از کنسرت های یوگنی موراوینسکی که شانس حضور در آن را داشته اند به اشتراک بگذارند: متن خاطرات در سایت قرار می گیرد. مکان تاریخی “صدمین سالگرد فیلارمونیک”.

یوگنی مروینسکی یک نوازنده افسانه ای است که کار او در راس ارکستر ارکستر جمهوری از سال 1938 تا 1988 فصل بزرگ و مهمی در تاریخ آن بود: در این زمان بود که این ارکستر به عنوان یکی از بهترین های ارکستر شهرت یافت. جهان، برای نیم قرن ارکستر افتخاری و رهبر ارکستر بیش از هزار بار با هم اجرا کردند. یکی از بزرگترین آهنگسازان قرن بیستم، دیمیتری شوستاکوویچ، سمفونی هشتم را به یوگنی مروینسکی تقدیم کرد. تیم افتخاری و یوگنی مروینسکی اولین نمایش جهانی پنج موسیقی سمفونیک شوستاکوویچ را اجرا کردند که اولین آنها اولین سمفونی پنجم در 21 نوامبر 1937 بود. اتحاد خلاق بین شوستاکوویچ و مراوینسکی بی نظیر بود.

در 4 ژوئن، در کنسرت ارکستر ارکستر روسیه و نیکولای آلکسیف، که به یکصد و بیستمین سالگرد تولد یوگنی مراوینسکی اختصاص دارد، اولین کنسرتو پیانو بتهوون اجرا خواهد شد، پیانیست اتریشی یاسمینکا استانچول، که با بزرگترین سمفونی جهان همکاری می کند. ارکسترها و رهبران ارکستر و برنده مسابقه بین المللی بتهوون به عنوان سولیست اجرا خواهند کرد. سمفونی چهارم برامس نیز در برنامه گنجانده شد، یکی از مهم ترین موسیقی ها در کارنامه یوگنی مروینسکی: همراه با هشتمین سمفونی “ناتمام” شوبرت، در آخرین کنسرت رهبر ارکستر در 6 مارس 1987 اجرا شد.

در 4 ژوئن، روز تولد یوگنی مروینسکی، فیلارمونیک سن پترزبورگ نه تنها یک کنسرت، بلکه نمایشگاهی نیز به رهبر ارکستر ارائه می دهد: در سرسرای تالار بزرگ واقع خواهد شد. مکان قابل توجهی در نمایشگاه توسط برنامه های کنسرت فیلارمونیک از سال 1932 تا 1987 اشغال شده است. آنها ایده ای از ترجیحات رپرتوار رهبر ارکستر و کار او با تکنوازان ارائه می دهند. ویترین جداگانه ای به همکاری طولانی مدت یوگنی مروینسکی و دیمیتری شوستاکوویچ اختصاص داده شده است. این نمایشگاه با عکس های کمیاب، از جمله دوره تخلیه به نووسیبیرسک همراه است. ویترین های شیشه ای عمودی، نمرات با یادداشت های دست نویس مراوینسکی، و همچنین کتاب های اختصاص داده شده به کارهای او و کتابچه های متعددی از تورهای سراسر اتحاد جماهیر شوروی و سراسر جهان را به نمایش می گذارد. پوسترهایی بر روی دیوارها آویزان شده است که منعکس کننده مراحل مسیر خلاقانه یوگنی مروینسکی از سال 1936 تا 1987 است. این نمایشگاه در سرسرای چایکوفسکی با یک “نمایشگاه مجازی” در وب سایت فیلارمونیک تکمیل می شود. به عموم ارائه شده است پوسترهای مربوط به دوره تخلیه فیلارمونیک به نووسیبیرسک، بازسازی شده در آزمایشگاه موسسه تاریخ سنت پترزبورگ آکادمی علوم روسیه (پروژه مشترک “تاریخنامه نظامی فیلارمونیک”).

همچنین در رابطه با تاریخ سالگرد رهبر ارکستر، فیلارمونیک سن پترزبورگ از مخاطبان می خواهد که خاطرات خود را از کنسرت های یوگنی موراوینسکی که شانس حضور در آن را داشته اند به اشتراک بگذارند. خاطرات در پست گذاشته خواهد شد مکان تاریخی “صدمین سالگرد فیلارمونیک”به تاریخ فیلارمونیک لنینگراد-پترزبورگ اختصاص دارد. خاطرات را می توان به ایمیل ارسال کرد [email protected].

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک