فیلم توقیفی ترکمنباشی که در سن پترزبورگ نمایش داده شد

فیلمسازان گروگان قدرتمندان شده اند

دو فیلم که در سالهای مختلف و در قاره های مختلف فیلمبرداری شده اند ، زندگی اولین افراد این کشور را تحت تأثیر قرار داده اند. اولین نمایش نسخه مرمت شده “بچه های زلزله” از سال 1996 در ترکمنستان در مسکو در جشنواره بین المللی فیلم کشورهای مشترک المنافع برگزار شد. “قاتلان” آمریکایی درباره قتل برادر رهبر کره شمالی در “پیام به انسان” در سن پترزبورگ ارائه شد.

“فرزندان زلزله” (“شب گاو زرد”) ساخته مراد علی اف کارگردان ترکمن و اکنون کارگردان روسی به مدت 24 سال توقیف شده است. اولین بار در عشق آباد در سال 1996 در کاخ رئیس جمهور ترکمنستان ساپارمورات نیازاز (ترکمنباشی) برگزار شد که این عکس را سفارش داد و چهل دقیقه بعد نمایش را ترک کرد. از آن زمان ، مراد علی اف از حق فیلم سازی در وطن خود محروم شد و در سال 2001 به مسکو نقل مکان کرد و در آنجا 15 فیلم و سریال از جمله “افسران” ، “تفنگداران دریایی” ، “شن سفید” را فیلمبرداری کرده است.

به گفته مراد علی اف ، فیلم “فرزندان زلزله” وی به طور رسمی وجود ندارد. “ما فرزندان رولان بیکوف هستیم و این فیلم تحت لوای بنیاد وی ایجاد شده است. واقعیت این است که مرکز سینما و تلویزیون ترکمن برای کودکان و جوانان “Nusay” ، که من سرپرستی آن را بر عهده داشت ، ذهنیت بیوکوف بود. در “بچه های زلزله” او آخرین نقش خود را بازی کرد و از 5 تا 6 اکتبر 1998 درگذشت. به همزمانی توجه کنید: قهرمان او – مدیر پرورشگاه – از 5 تا 6 اکتبر 1948 در هنگام زلزله عشق آباد درگذشت. در حال حاضر 70 درصد از بازیگرانی که در این فیلم بازی کرده اند از بین رفته اند – الکسی بولداکوف ، باادور تسولادزه ، اوگنی ژاریکوف ، لوسینا اوچینیکوا … شخصی که فیلم ما را تحریم کرد دیگر زنده نیست ، اما فیلم زنده است. ما Betacam را پیدا کردیم ، آن را دیجیتالی کردیم و امروز آن را به شما نشان خواهیم داد. البته این کیفیت نیست ، اما ما تمام تلاش خود را کردیم. همه موارد دیگر در بایگانی ترکمنستان است. ”

در این اکران سرگئی شوگوارف ، فیلمبردار و بوریس شیخ مورادوف ، تهیه کننده فیلم حضور داشتند که گفتند اگر فیلم خوب است ، می توانید آن را روی نوار برق تماشا کنید. سرگئی شوگوارف چندان خوشبین نبود ، بالاخره این مسئولیت به عهده وی است.

در عشق آباد زمین لرزه ای به بزرگی 9 ریشتر رخ می دهد. پسر سردار ، که به معنای “رهبر” است ، مادر و برادران خود را از دست خواهد داد. او رهبر آینده کشور است که این فیلم را تحریم کرد. دلیل واکنش شدید ترکمن باشی به تصویر و تصویر وی بر روی صفحه نمایش تفسیرهای مختلفی را به وجود آورد. دلیل اول این واقعیت است که کودک روی صفحه نمایش انتخاب را احساس نمی کند ، هیچ پیش بینی ای وجود ندارد که بعداً چه کسی خواهد شد. دلیل دوم طرد شدن این است که روس ها سلطه دارند و قهرمانان الکسی بولداکوف و باادر تسولادزه گرجی کودک را نجات می دهند. و نقش پسر را یک کودک ترکمن بازی نکرد. همچنین زلزله عشق آباد توسط رومن کارمن که به طور ویژه در سال 1948 به آنجا رفت ، فیلمبرداری شد. اما شواهد مستند او در قفسه افتاد.

هنوز هم از فیلم “قاتلان”. سرویس مطبوعاتی جشنواره







رولان بیکوف نقش مدیر پرورشگاه ، چپای ایوانوویچ را بازی می کرد که دائماً “چاپایف” را مرور می کند به این امید که قهرمان محبوبش ظهور کند. او که روی صفحه نشسته بود ، می گوید: “حالا تو با من ، واسیلی ایوانوویچ شنا می کنی. بچه ها پرسیدند. پس بیا ، انسان باش. ” و او بخشهای خود را صدا كرد (“خوب ، اینها یتیم هستند ، این چنین شرطی است ، اینها محاصره هستند”) ، او Chapaevtsy را صدا كرد. و سردار ، هنگامی که مادرش هنوز زنده بود ، به ملاقات او رفت. قهرمان بیکوف جای پدرش را که به جبهه رفته بود ، گرفت. ترکمن باشی در یک پرورشگاه بزرگ شده است و همه آنچه که ما در صفحه نمایش می بینیم زندگی اوست که وی نمی خواست آن را بپذیرد.

در سی امین جشنواره “پیام به انسان” ، فیلم کاملاً جدید “قاتلان” ساخته مستندساز آمریکایی رایان وایت ، نامزد جایزه امی و برنده جایزه ساندنس ، به نمایش درآمد. این ما را به حوادث سال 2017 بازمی گرداند ، زمانی که برادر بزرگتر کیم جونگ اون ، کیم جونگ ایل ، در روز روشن در فرودگاه کوالالامپور در مالزی کشته شد. او ادعای هدایت کشور را نداشت ، مدتها پیش پیونگ یانگ را ترک کرد و در ماکائو مستقر شد. کیم جونگ نام می خواست مانند یک فرد معمولی زندگی کند و در “قاتلان” این تأکید است. قتل وی توسط دوربین های مداربسته ثبت شده است. کیم جونگ نام با دو دختر روبرو شد – شهر عایشه 25 ساله از اندونزی و Doan Thi Huong 18 ساله از ویتنام. آنها دستمالي را روي مقتول انداختند ، گاز عصبي تزريق كردند و يك ساعت بعد ، كيم جونگ نام درگذشت. دختران ، همانطور که مشخص شد ، یکدیگر را نمی شناختند و هیچ ایده ای نداشتند که در فرودگاه به چه کسی نزدیک می شوند. به نظر می رسید که آنها در یک نقاشی محبوب در بسیاری از کشورها شرکت می کنند. آنها حتی در هواپیما برای سرگرمی مسافران مناسب آنها هستند. یکی از دختران که از یک خانواده ساده اندونزیایی بود ، خیلی زود آزاد شد ، زیرا این مسئله در سطح نفرات اول دو ایالت تصمیم گرفته شد. یکی از ساکنان ویتنام ، که آرزوی یک حرفه بازیگری را داشت ، از همه محافل جهنم عبور کرد ، مشهور شد ، که باعث موجی از اعتراض شد: به هر حال ، او در قتل دست داشت. در واقع ، این تصویر در مورد سرنوشت این دختران معمولی ساخته شده است که به گروگان های جاه طلبی های سیاسی کسی تبدیل شده اند. او مانند یک داستان کارآگاهی هیجان انگیز به نظر می رسد. موجودات بدبخت در سنگ آسیاب یک داستان بزرگ افتادند ، جایی که زندگی خودشان بی ارزش بود.