فیلم “رفقای عزیز” ساخته کنچالوفسکی. نامزد اسکار از روسیه

این فیلم درباره تیراندازی یک تظاهرات مسالمت آمیز در وطن یولیا ویسوتسکایا است

طبق معمول ، کمیته اسکار روسیه با شدیدترین رازداری جمع شد و عکس آندره کنچالوفسکی را برای شما عزیزان برای رفیق اسکار “اسکار” از روسیه معرفی کرد.

همین داستان سال به سال تکرار می شود. هرگز و هیچ چیز از قبل مشخص نیست. هر تغییری می تواند توسط خود اسکار اتفاق بیفتد. تاکنون ، مراسم اعطای جایزه 93 به دلیل بیماری همه گیر به 25 آوریل 2021 موکول شده است. نامزد شدن این یا آن تصویر توسط کمیته ملی اسکار هر کشوری به این معنی نیست که فیلم لزوما در میان نامزدها قرار خواهد گرفت. سرنوشت آنها منحصراً توسط دانشگاهیان آمریكایی تعیین می شود. نامزدی که عکس کنچالوفسکی ادعا می کند در آن شرکت می کند ، اکنون نه “بهترین فیلم به زبان خارجی” بلکه “بهترین فیلم بلند بین المللی” خوانده می شود.

کنچالوفسکی خود نیز عضو کمیته اسکار روسیه است ، گرچه بارها رفتار انتقادی خود را نسبت به جوایز اسکار اعلام کرده است. وی از معرفی شدن امتناع نکرد ، اما در روند رأی گیری شرکت نکرد.

در سال 2017 ، وقتی فیلم او “بهشت” از روسیه نامزد اسکار شد ، و این تصویر به 9 فیلم اولیه راه یافت ، اما هرگز به پنج نفر برتر نرسید ، کنچالوفسکی گفت: “من نمی دانم چرا همه از آکادمی فیلم آمریکا اینقدر هیجان زده هستند … صادقانه بگویم ، مهمترین جایزه در جهان نیست. اما بازاریابی بازاریابی است. ” پیش از آن ، وی اظهارات بسیار تندی درباره اسکار و به طور کلی صنعت فیلم آمریکا داشت ، که خود وی هنگام فیلمبرداری در هالیوود درگیر آنها بود.

نقاشی سیاه و سفید “رفقای عزیز!” پاییز امسال او جایزه ویژه هیئت داوران هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز و جایزه نقره هوگو بهترین کارگردانی در پنجاه و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو را دریافت کرده است. او از اعدام کارگران و ساکنان نووچرکاسک در سال 1962 می گوید. نقش اصلی را همسر کنچالوفسکی ، جولیا ویسوتسکایا بازی کرد. قهرمان او یک سرباز خط مقدم ، یک مادر تنها ، وفادار به آرمان های استالین است. تنها پس از تجربه از دست دادن دخترش ، او خواهد دید. خود كونچالوفسكی او را یك مجری ایده آل و یك بازیگر زن عالی می داند كه توانایی تجسم انواع كارها روی صفحه را دارد.

“به خصوص برای من عزیز است که همکاران من – افرادی که بیشتر آنها تحت رژیم شوروی به دنیا آمده اند – از این فیلم استقبال می کنند. این شناخت برای من بسیار مهم است. این بدان معناست که من توانستم روحیه دوران را بازگردانم و از زندگی متناقض رفقای عزیزم بگویم – نسلی از مردم شوروی که جنگ را پشت سر گذاشتند ، نازیسم را با قربانیان بزرگ شکست دادند و کشور را در کمترین زمان ممکن بازسازی کردند.

س isال این است: تا چه اندازه تلاش من برای درک تناقضات زندگی این نسل در خارج از کشور درک یا احساس می شود … من مطمئن نیستم که این امر در اصل امکان پذیر باشد ، “اظهار نظر آندری کنچالوفسکی در مورد معرفی تصویر اسکار از روسیه.