قزاقستان و تاجیکستان قراردادهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار امضا کردند – اخبار تاجیکستان

بر اساس یک تحلیل اولیه، شرکت های ما می توانند حجم اضافی صادرات غیراصولی به تاجیکستان را به میزان بیش از 170 میلیون دلار آمریکا افزایش دهند. به گزارش کازینفورم، این را آیان یرنوف، رئیس هیئت مدیره اتاق تجارت خارجی قزاقستان بیان کرد.

وی افزود: در سال 2021 در طول ماموریت تجاری، پنج قرارداد صادراتی به ارزش بیش از 80 میلیون دلار امضا کردیم، سال گذشته شش سند به ارزش 100 میلیون دلار امضا کردیم، امسال نیز یک ماموریت تجاری برگزار خواهیم کرد که شاخص هدف ما این است. 120 میلیون دلار آمریکا.

وی تاکید کرد: تاجیکستان به عنوان کشوری با اقتصاد پویا در حال توسعه چشم انداز زیادی برای توسعه همکاری ها با قزاقستان به ویژه در صنایع پتروشیمی و داروسازی دارد.

وی افزود: بر اساس یک تحلیل اولیه، شرکت های ما قادر خواهند بود حجم اضافی صادرات غیراصولی به تاجیکستان را به میزان بیش از 170 میلیون دلار افزایش دهند. اینکه معاونان نخست وزیری مبلغ دو میلیارد دلار را به ما می گویند، فکر می کنم تا دو سال آینده به آن برسیم. از اجرای پروژه های انفرادی هم اکنون به سمت مشارکت سیستمی در اقتصاد حرکت کرده ایم. این را توافق نامه هایی که امروز به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار آمریکا امضا شد، نشان می دهد. ما با همکاران خود طرحی را برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک در تاجیکستان امضا کرده ایم. آیان یرنوف گفت: این شرکت به تجار دو طرف در توسعه تجارت متقابل و همچنین در توسعه تجارت با کشورهای ثالث کمک خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که بازرگانان قزاقستان و تاجیکستان قراردادهایی به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار امضا کردند.