مایکروسافت یک مرکز چند منطقه ای در قزاقستان افتتاح می کند – اخبار تاجیکستان

فعالیت های آن کشورهای آسیای مرکزی، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، مغولستان و پاکستان را پوشش خواهد داد

این خبر روز دوشنبه توسط سرویس مطبوعاتی وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضای قزاقستان (MTsRIAP) پس از دیدار رئیس MTsRIAP Bagdat Musin و مدیر عامل مایکروسافت در قزاقستان، سرگئی لشچنکو اعلام شد. TASS می نویسد

“در نتیجه کار مشترک انجام شده توسط وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضای قزاقستان و سرکنسولگری جمهوری در سانفرانسیسکو (ایالات متحده آمریکا)، توافقی با شرکت مایکروسافت برای افتتاح یک شرکت چند منطقه ای حاصل شد. مرکز واقع در قزاقستان،” این پیام می گوید.

فعالیت های هاب کشورهای آسیای میانه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، مغولستان و پاکستان را پوشش خواهد داد. بومی سازی فعالیت های مایکروسافت به قزاقستان اجازه می دهد تا به مرکز جذب فناوری ها و راه حل های پیشرفته در مقیاس منطقه ای تبدیل شود. موسین گفت: بنابراین، به عنوان مرکز توسعه و نوآوری فناوری مایکروسافت، این هاب قادر خواهد بود با تحریک تولید و صادرات محصولات از صنایع فناوری غیر کالایی، به محرکی برای توسعه سرمایه انسانی و تقویت اقتصاد ملی تبدیل شود. .

همانطور که لشچنکو اشاره کرد، ایجاد یک مرکز منطقه ای مایکروسافت در قزاقستان از اهمیت زیادی برخوردار است. «کشور شما تمام زیرساخت های مربوطه را دارد. ما خوشحال خواهیم شد که اینجا کار کنیم و پروژه های مشترک را اجرا کنیم.»

در سپتامبر 2022، به عنوان بخشی از سفر قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان به نیویورک، وی با میشل سیمونز، مدیر عامل شرکت مایکروسافت برای اروپای مرکزی و شرقی دیدار کرد. در این دیدار، مسایل همکاری بیشتر، به ویژه گسترش دفتر قزاقستان به یک مرکز منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.