مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روسیه خواست که نیروهای خود را از کریمه – اوستا خارج کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد از روسیه خواست که نیروهای خود را از کریمه خارج کند

8 دسامبر 2020 ، ساعت 12:51

اوستا. Tj | 08.12.2020 | بر اساس مصوبه مربوط به مسئله نظامی شدن کریمه ، روسیه باید اشغال شبه جزیره اوکراین را پایان دهد و سربازی اجباری ساکنان خود را در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه متوقف کند.

شرکت کنندگان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز دوشنبه ، 7 دسامبر ، قطعنامه ای در مورد مسئله نظامی سازی جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل و همچنین آبهای دریای سیاه و آزوف تصویب کردند. این سند توسط 63 کشور پشتیبانی شد ، 17 کشور مخالف ، از جمله ارمنستان ، بلاروس ، چین ، قرقیزستان و روسیه ، و 62 کشور دیگر رای ممتنع دادند. طراحان این قطعنامه از فدراسیون روسیه که شبه جزیره اوکراین را ضمیمه آن کرد ، خواستند “بلافاصله ، کاملاً و بدون تعیین هیچ شرطی برای خروج نیروهای مسلح خود از کریمه و فوراً اشغال موقت خاک اوکراین پایان یابد.”

این الحاق باعث کاهش معماری کنترل تسلیحات می شود ، که شامل سند وین در سال 2011 درباره اقدامات اعتماد سازی و ایجاد امنیت توسط سازمان امنیت و همکاری در اروپا ، پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا و پیمان آسمان باز است ، نویسندگان تأکید کردند.

علاوه بر این ، در این سند آمده است که روسیه باید بر خلاف قانون بین الملل بشردوستانه و همچنین “نظامی سازی” آموزش ، سربازگیری از ساکنان کریمه به نیروهای مسلح روسیه را متوقف کند. تدوین کنندگان گنجاندن م institutionsسسات آموزشی کریمه در سیستم آموزش نظامی میهنی روسیه را متذکر شدند.

وزیر خارجه اوکراین ، دمیترو کولبا ، قطعنامه فعلی را “عنصر جدیدی از افزایش فشارهای قانونی علیه روسیه” خواند. به گفته وی ، تصویب سند نشان می دهد که مسئله نظامی شدن کریمه “در مرکز توجه جامعه جهانی باقی مانده است” و “تبدیل کریمه به یک پایگاه بزرگ نظامی” را تهدیدی مستقیم برای امنیت و ثبات در منطقه می داند.

سیلویو گونزاتو ، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در سازمان ملل گفت ، اتحادیه اروپا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند ، الحاق روسیه به کریمه را غیرقانونی می داند و قصد ندارد آن را به رسمیت بشناسد. بروکسل خاطرنشان کرد ، اقدامات روسیه نقض آشکار قوانین بین المللی و اصول کلیدی نظم بین المللی است. به گفته گونزاتو ، نظامی شدن شبه جزیره اوکراین وضعیت امنیتی منطقه دریای سیاه را بدتر کرده است. اتحادیه اروپا به شدت نگران انتقال سیستمهای تسلیحاتی و پرسنل نظامی از فدراسیون روسیه به خاک اوکراین است.