مجموعه ای از آلات موسیقی ترکی در کاخ شرمتف به صدا در می آید

سازها نه تنها توسط بازدیدکنندگان دیده می شود، بلکه نواخته می شوند. این نمایشگاه با حمایت بنیاد خیریه تاتنفت تا 18 تیرماه ادامه خواهد داشت.

در قلب نمایشگاه آن حدود پنجاه نمایشگاه آورده شده از شهر آلمتیفسک جمهوری تاتارستان است. اینجاست که نمایشگاهی از آلات موسیقی مردمی که تعداد کل نمایشگاه های آن بیش از 700 واحد است. نکته مهم این نمایشگاه استآمو مجموعه بزرگی از گروهی از سازهای رایج ترکی در روسیه. اهمیت تاریخی مجموعه در این واقعیت نهفته است که برای چندین دهه نه تنها نمایشگاه ها جمع آوری می شد، بلکه رپرتوار موسیقی و شعر همراه، مشخصه اواخر قرون وسطی، با دقت مورد مطالعه قرار گرفت. برخی از سازها به طور کامل از زندگی موسیقی مردمان منطقه ولگا ناپدید شدند، اما به لطف تحقیقات قوم نگاری دوباره ساخته شدند.

ارزش های مادی و معنوی ایجاد شده توسط اجداد ما به ویژه به لطف موسیقی آشکار می شود. بی زمان است و حتی قرن ها بعد رشته های پنهان روح را لمس می کند، تنوع دنیای ما را منعکس می کند. این نمایشگاه یکی از ابتکارات بنیاد در چارچوب راهبرد حفظ و احیای میراث فرهنگی منطقه و همچنین توسعه یک خوشه فرهنگی در Almetievsk مرتبط با هنرهای نمایشی و ارزش های موزه» – رنات مامین، مدیر بنیاد خیریه تاتنفت می گوید.

میهمانان نمایشگاه در سن پترزبورگ می توانند تمبک، کیل کوبیز و تنبور شمن را ببینند، بشنوند که چگونه یک دمبرای بازسازی شده قرون وسطایی به صدا در می آید، یک کپی از فلوت حکاکی شده از استخوان آهو در بیش از 9 هزار سال پیش، و بسیاری دیگر.

در این نمایشگاه، راهنمایان حرفه ای مهمانان را در فضای تعاملی نمایشگاه راهنمایی می کنند و به آنها کمک می کنند تا مهارت های اساسی نواختن آلات موسیقی ارائه شده را به دست آورند. ورود به نمایشگاه با بلیط اصلی موزه انجام می شود. همچنین، هر آخر هفته می توانید از برنامه آموزشی و کلاس های مستر برای کودکان بازدید کنید.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی موزه موسیقی