مدرسه اورژانسی در منطقه بوبوجنگافوروف بازسازی شد – اخبار تاجیکستان

به گزارش SugdNEWS، ساختمان جدیدی برای 150 دانش آموز در محل ساختمان اضطراری مدرسه شماره 22 در منطقه Bobodzhongafurovsky ساخته شد.

راه اندازی ساختمان جدید مؤسسه آموزشی شماره 22 در روستای ناوبود، یووا جاموات، ولسوالی بوبودژونگافوروف، با مشارکت رئیس منطقه سغد، رجبوی احمدزدا، در 7 آوریل 2023 انجام شد.

این موسسه آموزشی از 2 ساختمان آموزشی، غذاخوری، کتابخانه، زمین ورزشی و سایر امکانات آموزشی تشکیل شده است. این ساختمان برای تحصیل 150 کودک در نظر گرفته شده است که در حال حاضر 329 دانش آموز در دو شیفت در 14 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
“موسسه آموزش عمومی به طور کامل با معلمان و معلمان تشکیل شده است. 20 معلم در امر تعلیم و تربیت مشغول به کار هستند که از این تعداد 13 نفر زن هستند.

ساختمان دبیرستان شماره 22 در سال 1953 قرن گذشته ساخته شد. در ساختمان قدیمی 4 کلاس درس وجود داشت. به دلیل فرسودگی دیوارها و تکیه گاه ها، مدرسه اضطراری در نظر گرفته شد. با حمایت حکومت محلی، تصمیم گرفته شد که ساختمان جدیدی ساخته شود و پس از آن 480 کودک در اینجا تحصیل کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام اداره آموزش و پرورش منطقه سغد، در ابتدای سال 2023، ساختمان 18 مدرسه اورژانسی مرمت شد و تعمیرات در 11 ساختمان انجام شد. در مجموع، 43 شی از صنعت آموزش در سال 2022 به بهره برداری رسید.