مسیحیان ارتدکس امروز عروج خداوند را جشن می گیرند – اخبار تاجیکستان

عروج عیسی مسیح به آسمان پس از مصلوب شدن یکی از رویدادهای اصلی تاریخ عهد جدید است. بر اساس دین مسیحیت، پس از عروج، حضور زمینی مسیح جای خود را به حضور نامرئی او در کلیسا می دهد. این تعطیلات هر ساله در چهلمین روز پس از عید پاک جشن گرفته می شود. به گزارش تاس، در سال 2023، عروج ارتدوکس در 25 مه رخ می دهد.

نام تعطیلات منعکس کننده ماهیت رویداد است – صعود به آسمان عیسی مسیح و تکمیل خدمت زمینی او. در این روز، مؤمنان عروج عیسی مسیح به آسمان را به یاد می آورند، که پس از پایان خدمت چهل روزه زمینی او اتفاق افتاد. عدد 40 در یهودیت و مسیحیت معنای خاصی دارد. در یهودیه باستان، طبق شریعت موسی، در چهلمین روز پس از تولد پسران اول، آنها را به معبد اورشلیم آوردند تا آنها را به خدا تقدیم کنند. پیرو این قانون، یوسف مقدس و مریم باکره پس از تولد عیسی را به معبد آوردند. در چهلمین روز پس از عید پاک، یعنی پس از تولد دوباره او به زندگی ابدی، عیسی مسیح دوباره وارد معبد پدر آسمانی خود می شود.

این روز نماد امید مسیحیان برای آمدن دوم مسیح است و همچنین بر اساس سنت های اسلاو به معنای شکوفه کامل بهار است. در سنت رایج مسیحی، اعتقاد بر این بود که از معراج (در روسیه این تعطیلات گاهی اوقات روز معراج نامیده می شود) سرانجام بهار جای خود را به تابستان می دهد.

در این روز، مسیحیان ارتدکس رسم دارند که یاد اجداد خود را گرامی می دارند، از قبور مراقبت می کنند و برای زیارت می روند. مرسوم نیست که در این روز جشن هایی با صدای بلند ترتیب دهند، اما سخاوت تشویق می شود. اعتقادی وجود دارد که در این روز عیسی در پوشش یک گدا راه می رود، بنابراین در این روز ارزش صدقه دادن به نیازمندان را دارد.

از روز معراج که همیشه پنجشنبه است تا یکشنبه آینده آخرین وداع با بهار در روستاها انجام شد. اولین یکشنبه پس از معراج، پایان بهار و آغاز تابستان در نظر گرفته می شد.