معاون اول وزیر خارجه اوکراین از جهان می خواهد تا در آزادی روزنامه نگاران شهروند در کریمه – اوستا سهیم شود

معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین از جهان می خواهد تا به آزادی روزنامه نگاران شهروند در کریمه کمک کند

17 نوامبر 2020 ، ساعت 16:39

اوستا Tj | 20/11/17 | معاون اول وزیر خارجه اوکراین ، امین ژاپارووا از جامعه جهانی خواست فشارهای خود را بر روسیه افزایش دهد تا از این طریق 9 روزنامه نگار غیرنظامی تاتار کریمه در کریمه که به طور موقت اشغال شده است ، آزاد شود.

او این را در یک نشست وزیری کشورهای عضو ائتلاف آزادی رسانه ، که توسط کانادا و انگلیس سازماندهی شده است ، اعلام کرد ، گزارش Ukrinform با اشاره به خدمات مطبوعاتی وزارت امور خارجه.

این دیپلمات گفت: “به دلیل سرکوب و تهدید به زندگی توسط مقامات اشغالگر روسیه ، روزنامه نگاران مستقل مجبور به ترک مناطق اشغالی دونباس و کریمه شدند”.

وی تأکید کرد که وضعیت آزادی رسانه ها در سرزمین های موقتاً اشغال شده اوکراین بحرانی است.

“برای پر کردن خلا of پوشش وضعیت واقعی شبه جزیره کریمه ، شهروندان عادی شروع به انجام وظایف رسانه های مستقل کردند که سرکوب علیه آنها نیز آغاز شد. نه روزنامه نگار شهروند تاتار کریمه اکنون در پشت میله های زندان هستند: سرور موستافایف ، تیمور ابراهیموف ، مارلن آسانوف ، سیران سالیف ، رمزی بکیروف ، روسلان سلیمانوف ، عثمان آریفممتوف ، رستم شیخالیف و آمت سلیمانوف. من از جامعه بین المللی می خواهم که فشارها را برای اطمینان از آزادی روسیه افزایش دهند. “

معاون اول وزیر همچنین به تجربه ای که اوکراین در طول سال های مبارزه با اطلاعات نادرست روسیه جمع کرده است ، توجه کرد. به ویژه ، وی از شرکای بین المللی دعوت کرد تا از ابتکار رئیس جمهور برای گشودن مقر دفتر بین المللی برای مقابله با اطلاعات نادرست در کیف حمایت کنند.

ائتلاف آزادی رسانه یک اتحاد غیررسمی از کشورهایی است که در سال 2019 برای توسعه همکاری برای تقویت حمایت از آزادی رسانه ها و ایمنی روزنامه نگاران ایجاد شده است. اوکراین در سال 2019 در جریان جلسه افتتاحیه کشورهای شرکت کننده در لندن (انگلیس) به این ائتلاف پیوست. از نوامبر سال 2020 ، این ائتلاف 37 عضو دارد.