معاون نخست وزیر قول داد که پالایشگاه نفت دانگارا در تحویل مواد اولیه – اوستا کمک کند

معاون نخست وزیر به پالایشگاه نفت در Dangara قول کمک در تحویل مواد اولیه را داد

23 نوامبر 2020 ، ساعت 13:56

22اوستا. Tj | 23.11.2020 | معاون نخست وزیر کشور Usmonali Usmonzoda از بنگاه های اقتصادی مستقر در منطقه خاتلون ، از جمله قلمرو منطقه آزاد اقتصادی “Dangara” بازدید کرد.

به طور خاص ، Usmonali Usmonzoda جلسه ای را با نمایندگان شرکت تاجیکی-چینی “TK-Oil” برگزار کرد ، که یک پالایشگاه نفت در قلمرو FEZ “Dangara” ساخته است.

در جلسه کنفرانس ویدئویی ، معاون نخست وزیر از مدیران شرکت خواست تا برای رفع مشکلات موجود و شروع تصفیه نفت خام تلاش کنند.

U. Usmonzoda آمادگی خود را برای غلبه بر مشکلات موجود ، از جمله به دعوت کارشناسان جمهوری خلق چین ، خرید نفت و روش های واردات نفت خام اعلام کرد.

بر اساس این پروژه ، ظرفیت پردازش مرحله اول پالایشگاه نفت در دانگارا به 500 هزار تن روغن در سال خواهد رسید. ظرفیت طراحی کل این شرکت 1.2 میلیون تن است.

ساخت رسمی یک پالایشگاه در قلمرو FEZ “Dangara” در مارس 2014 آغاز شد. تاریخ راه اندازی مرحله اول تأسیسات چندین بار به تعویق افتاد.

برنامه ریزی شده بود که این پالایشگاه در اواخر آگوست 2016 به بهره برداری برسد ، اما تعدیلاتی در برنامه های ساخت تاسیسات انجام شد. بعداً ، برنامه جدیدی تهیه شد ، اما اولین مرحله تصفیه خانه هرگز راه اندازی نشد.

دلیل اصلی تأخیر در راه اندازی این پالایشگاه کمبود مواد اولیه برای فرآوری است.

در همین حال ، تقاضای سالانه جمهوری برای سوخت و روان کننده بیش از 1.6 میلیون تن است. در حال حاضر ، نیاز جمهوری به سوخت و روان کننده از طریق واردات این محصولات از خارج از کشور تقریباً کاملاً برآورده می شود که منجر به افزایش منظم قیمت سوخت می شود.