مهاجران تاجیک بیشتر بودجه بانکی را به خانه اقتصاد – اوستا منتقل کردند

مهاجران تاجیکی بیشتر بودجه بانکی را به خانه اقتصاد منتقل کردند

10 دسامبر 2020 ، 10:58

22اوستا. Tj | 10.12.2020 | در نیمه اول سال ، مهاجران تاجیکی بیش از بودجه ای که بانک ها در طی 9 ماه به بخش های اصلی اقتصاد ملی تأمین کرده اند ، به وطن خود منتقل شدند.

در نیمه اول سال ، مهاجران کارگری تاجیکستان 999 میلیون دلار به وطن خود انتقال داده اند. میزان کل سرمایه گذاری اعتباری سیستم بانکی و سازمان های سرمایه گذاری خرد در بخش های اصلی اقتصاد تاجیکستان (به پول ملی و خارجی) در ابتدای اکتبر سال جاری به 10.4 میلیارد سامانی (920.3 دلار) رسیده است. میلیون).

تاجیکستان یکی از کشورهای جهان است که اقتصاد آن به حواله های مهاجران کارگری بستگی دارد.

طبق برخی اطلاعات ، حدود 1 میلیون شهروند تاجیکستان در خارج از کشور کار می کنند.

اما در سالهای اخیر اختلافاتی در آمار بین تاجیکستان و روسیه وجود داشته است. مقامات روسی معتقدند که تعداد مهاجران کارگری در این کشور بیش از 1 میلیون نفر بوده است ، اما طبق آمارهای طرف تاجیکی ، حدود 500 هزار نفر آنها وجود دارد.

میزان حواله های مهاجران در ژانویه-ژوئن 174 میلیون دلار نسبت به نیمه اول سال 2019 کاهش یافته است. در سال 2019 ، مهاجران حدود 2.6 میلیارد دلار از روسیه به تاجیکستان اعزام شده اند که 33 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

پیش از این ، بانک جهانی پیش بینی کاهش رکوردی در حواله های مهاجران کارگر در سراسر جهان را داشت. طبق اعلام بانک جهانی ، کاهش حواله ها با پایین آمدن دستمزد و اشتغال مهاجران کار همراه است که در سال 2020 20 درصد کاهش می یابد.

در همین حال ، حواله های مهاجر منبع اصلی درآمد بسیاری از خانواده ها در تاجیکستان است. در این سال ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، میزان انتقال به ویژه از روسیه کاهش یافته است.

بسیاری به دلیل بسته شدن مرزها در ارتباط با بیماری همه گیر ، نتوانستند کار خود را ترک کنند و اشتغال در داخل کشور مشکل ساز است.