موزه پوشکین پیشنهادهایی را برای تداوم یادبود ایرینا الکساندروفونا آنتونوا آماده کرده است.

به منظور تداوم یادبود I.A. آنتونوا ، موزه پوشکین پیشنهاد می کند یک مرکز بین المللی برای تحقیقات پیشرفته بشردوستانه به نام او ایجاد کند – مرکز آنتونوف. وظیفه این مرکز ایجاد افق های جدید برای مطالعه تاریخ هنر و دانش بشردوستانه به طور کلی از طریق ایجاد فرصت های مطلوب برای توسعه خلاق نمایندگان صندوق طلایی جوانان بشردوست از فدراسیون روسیه و خارج از کشور ، تشکیل یک فضای تحقیقاتی مشترک است. این مرکز از یک مituteسسه تحقیقاتی با عضویت چرخشی اعضای ارشد و خردسال استفاده می شود. هیئت نظارت بین المللی و شورای علمی بین المللی مسئول شفافیت فعالیتهای خود و تخصص تحلیلی نتایج تحقیق خواهند بود. برای اطمینان از کار مرکز ، ایجاد صندوق ویژه پیشنهاد شده است.

به یاد I.A. آنتونوا به رویدادهای مهم علمی و نمایشگاهی که برای سال 2021 برنامه ریزی شده است ، اختصاص خواهد یافت. این سمپوزیوم سالانه “خواندن خوانندگان” است که توسط ایرینا الکساندروونا در سال 1967 تاسیس شد. زمان قرائت همزمان خواهد بود با چهلمین سالگرد نمایشگاه epochal “مسکو – پاریس” (1981) ، سازمان یافته توسط I.A. آنتونوا این نمایشگاه دیدگاه بینندگان روسی و جهانی را نسبت به هنر روسیه در قرن سوم قرن بیستم و اهمیت بین المللی آن کاملاً تغییر داد.

رئیس موزه همچنین به پروژه بزرگ نمایشگاهی “موروزوف” اختصاص خواهد یافت ، که در مورد خانواده مجموعه داران بزرگ مسکو از نقاشی فرانسوی و روسی است که در پاییز 2021 با مشارکت هرمیتاژ دولتی و گالری دولتی ترتیاکوف برگزار می شود. به همت ایرینا الكساندرونا ، مجموعه مجموعه داران روسی هم اكنون در دسترس عموم مردم قرار گرفته و از ارزش بالایی در جهان برخوردار است.

علاوه بر این ، موزه پوشکین پیشنهاد می دهد نام I.A. Antonova یکی از ساختمانهای مجموعه موزه در Volkhonka – گالری هنر استادان قدیمی. این نمایشگاه نقاشی های هنرمندان اروپایی قرن سیزدهم – اوایل قرن نوزدهم را به نمایش می گذارد. در این پروژه علاوه بر نمایشگاه اصلی ، سالن هایی برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ ، محل ذخیره سازی ، کارگاه های مرمت و یک مکان عمومی بزرگ شامل مرکز آموزشی ، کافه و فروشگاه موزه فراهم شده است. گالری هنر استادان قدیمی توسط یک گذرگاه زیرزمینی از یک مجموعه سالن نمایشگاهی به ساختمان اصلی موزه متصل خواهد شد.

دفتری که ایرینا الکساندروونا در آن کار می کرد به یادبود تمام مدیران موزه به یک فضای یادبود تبدیل می شود – از I.V. تسوتایوا به I.A. آنتونوا

I.A. آنتونوا در تاریخ 30 نوامبر سال 2020 درگذشت. علت مرگ نارسایی حاد قلبی عروقی بود که با عفونت ویروس کرونا پیچیده شد. ایرینا الكساندرونا ، طبق خواسته های خود ، در قبرستان نوودویویچی در كنار مادر و شوهرش دفن شد.

هرکسی که مایل به تسلیت باشد می تواند به آدرس [email protected] ایمیل ارسال کند. آنها در “دیوار حافظه” در وب سایت موزه (pushkinmuseum.art) منتشر می شوند.

سرویس مطبوعاتی موزه پوشکین. مانند. پوشکین