موسسه کنفوسیوس در TNU فینال فصل هفتم مسابقه دانش فرهنگ چین “پل قاره” را برگزار کرد – اخبار تاجیکستان

در 7 آوریل، مؤسسه کنفوسیوس در دانشگاه ملی تاجیکستان، فینال فصل هفتم مسابقه دانش فرهنگ چین از مجموعه رویدادهای پل قاره ای را که به نزدیک شدن فرهنگ های دو کشور اختصاص داشت، با موفقیت برگزار کرد.
در این مراسم کوسیموف فرخ – مدیر مؤسسه کنفوسیوس از طرف تاجیکستان، لیو جیانوی – مدیر از طرف چینی، معلمان و دانشجویان مؤسسه کنفوسیوس، مؤسسات آموزش عالی، مهمانانی که به نمایندگی از شرکت های چینی حضور داشتند، حضور داشتند.
بیش از 100 نفر در این مراسم شرکت کردند.

دور مقدماتی مسابقه دانش فرهنگ چین از اواسط مارس آغاز شد. بیش از 200 دانشجوی مؤسسه کنفوسیوس در TNU و مراکز آموزشی آن در دانشگاه‌های کشور مانند گروه زبان‌های اوراسیا TNU، دانشگاه روسی-تاجیکی، دانشگاه بین‌المللی زبان‌های خارجی تاجیکستان، دانشگاه ملی آموزشی تاجیکستان. ، برای شرکت در مسابقه ثبت نام کرد. 12 شرکت کننده پس از رقابت در مرحله مقدماتی به فینال راه یافتند.

در مرحله پایانی از سیستم حذفی استفاده شد و رقابت شدید رتبه بندی در چهار مرحله سخنرانی در زمینه فرهنگ، سوالات با پاسخ سریع، توضیحات تصویری و سوالات با ریسک برگزار شد.

در سالن سخنرانی فرهنگی، متسابقین با دقت مضامین کلاسیک را انتخاب و در قالب توضیحات اسلاید تک به تک روی صحنه ارائه کردند. هر اجرا منحصر به فرد بود و عشق عمیق شرکت کنندگان را به فرهنگ سنتی عالی چین نشان می داد. اجرای شگفت انگیز شرکت کنندگان در مسابقه جشنی غنی و رنگارنگ از فرهنگ را به همه هدیه داد.

در بخش دوم مسابقه، سوالات پاسخ سریع، هر یک از شرکت کنندگان به طور تصادفی مجموعه ای از سوالات را انتخاب کردند تا در مدت زمان محدود به آنها پاسخ داده شود. جو مسابقات کم کم متشنج شد. شرکت کنندگان در این مسابقه با تکیه بر دانش غنی خود از فرهنگ چینی به پرسش ها پاسخی روان دادند و سرعت و دقت بالای پاسخ ها تشویق همیشگی حضار را برانگیخت.

مرحله بعدی توضیح تصویر است. شرکت کننده به طور تصادفی یک عکس را انتخاب می کند و با توجه به تصویر و کلمات کلیدی آن را توصیف می کند. شرکت کنندگان با دقت فکر کردند و به سرعت واکنش نشان دادند. یکی بشاش و با اعتماد به نفس، یکی آرام و منظم، و دیگری در تفکر و شوخ طبعی… همه شرکت کنندگان سبک منحصر به فرد خود را نشان دادند و توصیفات فوق العاده آنها موجب طوفانی از تشویق حضار شد.

قسمت آخر مسابقه، با سوالات پرمخاطره، کل مسابقه را به اوج رساند. این دور از مسابقه، شرکت کنندگان را ملزم به انتخاب آزادانه امتیاز برای سؤالات می کرد. مسابقه آزمون دانش نیز شجاعت و استراتژی رقابتی شرکت کنندگان را محک زد. در فضایی متشنج، شرکت کنندگان همچنان از ریسک نترسیدند، بدون نشان دادن ضعف، فرصت را غنیمت شمرده و با انتخاب سوالات رتبه بندی، استعداد و شجاعت خود را به نمایش گذاشتند. فضای محل مسابقه گرم و هیجان انگیز بود.

در وقفه های بین مراحل مسابقه، گروه هنری موسسه کنفوسیوس در TNU اجرای فوق العاده ای ارائه کرد که فضای متشنج مسابقه را از بین برد.

در نتیجه رقابت فشرده، شریف‌زدا سادات از مؤسسه کنفوسیوس دانشگاه ملی تاجیکستان به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

در پایان مسابقه، لیو جیانوی، مدیر مؤسسه کنفوسیوس از طرف چینی، سخنرانی پایانی را ایراد کرد و به همراه هیئت داوران، معلمان و مهمانان، لوح تقدیر و جوایزی را به شرکت کنندگان اهدا کرد.

این مسابقه به وضوح اشتیاق و ابتکار دانش آموزان را در یادگیری فرهنگ چینی نشان داد، علاقه به یادگیری از طریق رقابت را برانگیخت، نتایج یادگیری را ادغام کرد و بستری برای ابراز خود دانش آموزان ایجاد کرد. شور و شوق شرکت کنندگان و درک عمیق آنها از فرهنگ چینی نیز دانشجویان را مشتاقتر برای یادگیری زبان چینی کرد و زیبایی فرهنگ چینی را به شکلی غنی تر و واضح تر نشان داد.