موسیقی بهار: از عشق تا بی تفاوتی و خماری

دلفین و «توله سگ ها» حال و هوای فصل را رقم زدند

آغاز بهار تبدیل به زمانی بسیار غنی شده است که به سختی می توان آنها را نادیده گرفت. آلبوم های Lana Del Rey و Depeche Mode به شادی بزرگی برای جهانیان محلی تبدیل شد، در همان زمان آهنگ های جدید به زبان روسی نیز خوشحال شدند. با توجه به نتایج ماه مارس ، آلبوم های تازه دلفین و گروه “توله سگ ها” را می توان با خیال راحت موسیقی کاملاً شایسته نامید تا وقت خود را به آن اختصاص دهید.

دلفین / خداحافظ سلاح

در دوازدهمین آلبوم خود، نوازنده عشق می کند، نه جنگ. از نظرات خود دلفین چنین بر می آید که نبرد شکست خورده است و اکنون اگر لازم است برای چیزی بجنگید ، این برای افرادی است که برای شما عزیز هستند. چنین فراری را می توان منطقی نامید. در آلبوم‌های 442 (2018) و The Edge (2019)، این نوازنده یک موضع مدنی فعال گرفت و حتی در میان مه اشعار بسیار تخیلی‌اش، هشدارها و گاهی اوقات فراخوان‌ها برای دیدن تاریکی قریب‌الوقوع به وضوح ظاهر شد. دلفین تنها کسی نیست که اکنون می تواند بگوید که مردم با دقت به منادیان موسیقی گوش نمی دهند. و اگر این طور شد، نوازنده باید به دنبال ملودی ها و معانی جدید باشد. در فیلم خداحافظی با اسلحه، دلفین این کار را با روش‌های کاملاً مسلط شده انجام می‌دهد. ادغام گیتار و الکترونیک با رویکردی ماهرانه می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد و در این صورت صدای آلبوم به زیبایی بین نویز و موسیقی پاپ (البته در ذهن دلفین) با ورود به موسیقی مورد علاقه نوازنده شناور می شود. آرشیو سینت دهه هشتاد. این آلبوم توسط دستان ماهر ساخته شده است و چنین مهارتی در برخی مواقع کمی بدبینانه به نظر می رسد. دلفین و تیمش دکمه های مناسب را می شناسند، بدون خجالت آنها را فشار می دهند و گاهی اوقات آهنگ های بیشتری نسبت به آهنگ های پرشور دریافت می کنند. اما این نافی این واقعیت نیست که «تو»، «زیبا»، «بخشش» و برخی اعداد دیگر هیچ شکی در لحن نویسنده غبطه‌انگیز این هنرمند باقی نمی‌گذارند.







توله سگ / عقده و سندرم

فلیکس بوندارف و ماکسیم تسلی افراد بسیار شلوغی هستند. اولی یک گروه نسبتاً موفق RSAC دارد ، دومی در چندین پروژه موسیقی شرکت دارد و همچنین به عنوان یک شاعر عمل می کند. با این حال، در حال حاضر “توله سگ”، جایی که فلیکس مسئول موسیقی است و ماکسیم برای متون و اجرای آنها، موفق ترین کار بوندارف و تسلی است. «کمپلکس و سندروم» پنجمین آلبوم اورجینال «توله سگ ها» است و باید اعتراف کرد که در هشت سالی که نوازندگان در حال ساخت تین راک طوفانی هستند، موسیقی آنها همچنان طوفانی و بسیار جوان است. مضامین ژانر تاج، یعنی سکس، نفرت، بی انگیزگی و خماری، دوباره بسیار معروف بازی می شوند. شاید بتوان مردان سی و چند ساله‌ای را که مسئول همه این‌ها هستند، با سبک‌سازی استادانه سرزنش کرد، اما نه در لحظه‌ای که این آهنگ‌ها روی استریوی شما پخش می‌شوند. در همین لحظه می خواهم توانایی های بلندگوها و پرده گوش خودم را آزمایش کنم. فلیکس بوندارف یک بار دیگر ثابت می کند که صدای گیتار کثیف می تواند حتی در زمان های نمونه ما غیر قابل مقاومت باشد، ماکسیم تسلی شعر می نویسد، جایی که به نظر می رسد کلمات کمی وجود دارد، اما هر چیزی که لازم است فرموله شده است. فیلم‌های اکشن با یک حرکت آهسته لمس‌کننده «شنا برهنه» همراه می‌شوند که گویی مخصوص مهمانی‌های فارغ‌التحصیلی نوشته شده است. بدیهی است که پانک ها خرید بک را می دانند.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 29004 مورخ 5 آوریل 2023

تیتر روزنامه:
از عشق تا بی تفاوتی و خماری