میتیا فومین و سرگئی پنکین از شهر خود در رقابت پایتخت فرهنگی سال حمایت کردند.

درخواست برای مسابقه فدرال توسط 15 شهر از جمله نووسیبیرسک و پنزا آماده می شود. ممکن است روز به روز این فهرست با چندین مدعی دیگر برای عنوان “پایتخت فرهنگی سال 2024” تکمیل شود.

عکاسان وادیم گورتینسکی و آنتون دوبیتسکی

درخواست برای مسابقه در ساعت 23:00 در 15 می 2023 به پایان می رسد. پس از آن توسط کارشناسان بررسی خواهند شد. 10 چهره تاثیرگذار در حوزه های سیاست گذاری فرهنگی، مطالعات شهری، مدیریت دولتی، آموزش و پرورش و صنایع خلاق. نفرات نهایی در تیرماه با تصمیم کمیته برگزاری بر اساس نتایج کار شورای کارشناسی مشخص می شوند. مراسم رسمی در مسکو در پاییز امسال به اعلام برنده اختصاص خواهد یافت.

در نووسیبیرسک متولد شد، خاطرات غنی از شهر زادگاهش باقی ماند میتیا فومینا.

خواننده اعتراف کرد – برای من، شهر در درجه اول با خیابان بوگدان خملنیتسکی مرتبط است – به شکلی که در تابستان به نظر می رسد. – در کودکی دائماً آنجا گشت و گذار می کردم: مجبور بودم به مدرسه موسیقی شماره 8 و استخر شنای نپتون بروم، اوقات فراغت را در سینمای کاسموس، در کاخ فرهنگ گورکی بگذرانم. گاهی اوقات به ایستگاه Uchitelskaya می رسیدیم – این یک سفر بزرگ برای یک کودک بود! من اغلب برای نان گرم به نانوایی کنار ایستگاه ورزشگاه سیبری می آمدم، جایی که تا ساعت 8 شب ماشینی با نان آورده بودند. و سپس می رویم: منطقه Zaeltsovsky، مرکزی، Krasny Prospekt، موسسه پزشکی، دانشکده تئاتر، کلوپ های شبانه افسانه ای “Babylon” و “Otdykh” …

میتیا فومین به طور خاص اشاره کرد که هر دو زندگی فنی و فرهنگی به طور هماهنگ در نووسیبیرسک در حال توسعه هستند:

– من پیشرفت را می بینم. نووسیبیرسک همیشه به خاطر سنت های فرهنگی و آموزشی خود مشهور بوده است – کنسرواتوار دولتی نووسیبیرسک به نام I. M.I. گلینکا، تئاتر اپرا و باله نووسیبیرسک، آکادمگورودوک. شاید استراحتگاهی در دریای اوب نیز وجود داشته باشد: استراحتگاه های بهداشتی و مکان های شگفت انگیزی برای تفریح ​​وجود دارد. لومونوسوف معتقد بود: “روسیه با سیبری و اقیانوس منجمد شمالی رشد خواهد کرد.” درست است. از برگزاری مسابقه «پایتخت فرهنگی سال» بسیار خوشحالم و خوشحالم که زادگاهم در آن حضور دارد. با تمام وجود برای هموطنانم آرزوی پیروزی و سعادت بیشتر دارم. من فکر می کنم که نووسیبیرسک بیش از حد شایسته آن است.

اهل پنزا سرگئی پنکین مزایای بسیاری از زادگاه خود را ذکر کرده است که به او کمک می کند در طول رقابت ظاهر مناسبی داشته باشد.

– من خاطرات فوق العاده زیادی از پنزا دارم – این خیابان بومی من است و زمین بازی که با بچه ها هاکی بازی می کردم و البته پارکی که در آن کارم را شروع کردم و آخر هفته ها می خواندم. این هنرمند گفت: خیابان مورد علاقه من Moskovskaya است، جایی که هنوز هم دوست دارم وقتی فرصتی برای آمدن دارم قدم بزنم. – شهر بسیار پویا در حال توسعه است. سال به سال که می آیم تغییرات زیادی می بینم. خوب، مهمترین چیز برای من زندگی فرهنگی در شهر است: کجا می توانید چنین تعداد سالن کنسرت راحت و پیشرفته مجهز به آخرین فناوری را ببینید! وقتی همکارانم به پنزا می آیند و این فرصت را دارند که در سطح فنی مدرن با مخاطبان کار کنند، بسیار افتخار می کنم. برای شهر عزیزم در مسابقه “پایتخت فرهنگی سال” آرزوی پیروزی دارم و برای آن ریشه یابی می کنم!

مبتکر این مسابقه، بنیاد «پایتخت فرهنگی» توسعه حوزه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی-اقتصادی سرزمین‌ها با حمایت صندوق ابتکارات فرهنگی ریاست جمهوری است.

اطلاعات ارائه شده است
IA “Intermedia”