نادژدا میخالکووا یک فیلم گرجستانی را ارائه کرد که در برایتون فیلمبرداری شده بود

ناتالیا گوگووا برای مه به ایستگاه هواشناسی قدیمی رفت

نادژدا میخالکووا برایتون 4 توسط کارگردان گرجستانی لوان کوگواشویلی را در جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو که در سال 2021 با تولید مشترک گرجستان، روسیه، بلغارستان، قزاقستان، ایالات متحده آمریکا و موناکو فیلمبرداری شد، ارائه کرد.

این فیلم با دور زدن بسیاری از جشنواره های جهانی با تاخیر به سراغ ما آمد. بله، و اکنون ما آن را به لطف مشارکت نادژدا میخالکووا، که نقش دختر روسی لنا ساکن برایتون را بازی کرد، دیدیم. یک بار به فیلم MIFF Levan “Blind Dates” نگاه کردم (این فیلم در سال 2014 منتشر شد، زمانی که کوگواشویلی عضو هیئت داوران MIFF بود). س.خ.) و فکر کردم خوب است که با او بازی کنم. نادژدا گفت و اکنون فیلم “برایتون 4” را ارائه می کنم. مادرش تاتیانا میخالکووا و نوه اش ناتالیا، خواهر آنا میخالکووا برای حمایت از او آمدند.

قهرمان فیلم که قبلاً یک کشتی گیر سرشناس کاخا بود، از تفلیس به بروکلین می آید. این بازی توسط لوان تدیاشویلی 75 ساله، دو بار قهرمان المپیک، قهرمان جهان و اتحاد جماهیر شوروی در کشتی آزاد، مردی با بیوگرافی شگفت انگیز بازی شد. او یک کارگر، آسیاب، رئیس یک مزرعه جمعی بود، به عنوان وکیل آموزش دیده بود، موقعیت بالایی در پلیس داشت و معلوم شد که یک بازیگر ارگانیک است. پسر بدشانس قهرمان خود سوسو در برایتون زندگی می کند و تمام پول خود را از دست می دهد. والدین به طور قطع در مورد این موضوع نمی دانند، اما برخی از تردیدها را می بلعد. مادر به پدر دستور می دهد که پسرش را به جورجیا برگرداند و برای نجات یک کودک بالغ از بدهی ها، وارد نبرد سختی در اقیانوس در ساحل برایتون می شود. بینندگان اتحاد جماهیر شوروی سابق را با شکوه تمام می بینند. مهاجران پس از اتحاد جماهیر شوروی در این نزدیکی زندگی می کنند – گرجی ها، روس ها، ازبک ها، قزاق ها و ظاهر زندگی خود را در وطن خود حفظ می کنند. آخرین نقش او در این فیلم را کاخی کاوسادزه ایفا کرد که همه در اتحاد جماهیر شوروی با نقش عبدالله در خورشید سفید صحرا او را می شناختند. پدرسالار سینمای گرجستان در آوریل 2021 درگذشت و روی پرده خسته به نظر می رسد، اگرچه سعی می کند با شادی آهنگ های گرجی را بخواند. همه اینها تلخی گریزناپذیری را به آنچه در حال وقوع است می افزاید.

برایتون 4 در سال 2021 توسط جورجیا نامزد اسکار شد و به زبان های انگلیسی، گرجی و روسی فیلمبرداری شد. لوان کوگواشویلی در تفلیس متولد شد، در دانشگاه تئاتر و سینما تفلیس تحصیل کرد و در تلویزیون کار کرد. در سال 1999 از VGIK فارغ التحصیل شد، جایی که مارلن خوتسیف استادش بود، و بعداً از مدرسه هنر تیش در دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد، استودیوی بوریس فرومین، کارگردان شوروی که سال ها در ایالات متحده زندگی کرده است. که فیلم خاطرات یک مدیر مدرسه را کارگردانی کرد. فرومین فیلمنامه‌هایی را برای فیلم‌های لوان تاریخ‌های کور، روزهای خیابان و اکنون برایتون 4 نوشت.

آنا میخالکووا برای حمایت از خواهرش در شرکت دیانا آربنینا آمد.







در همان سال برایتون 4، فیلم خشن و اسرارآمیز ایسلندی بره که تا حدودی یادآور فیلم مه ناتالیا گوگووا بود که در برنامه روسی MIFF نمایش داده شد، مدعی جایزه اسکار شد. در آنجا نیز یک زوج متاهل به تنهایی در بیابان زندگی می کنند و دختر خود را از دست داده اند که سعی می کنند او را به یاد نیاورند. در هر دو داستان چیزی عرفانی وجود دارد، مانند داستان های عامیانه، که در آن طبیعت و انسان در یک چیز کلی ادغام می شوند. «مه» نیز با زیبایی بکر شمالی خود را مجذوب خود می کند و در شبه جزیره کولا در Teriberka در ایستگاه هواشناسی با بیش از 130 سال قدمت فیلمبرداری شده است، اما هنوز عملیاتی است. آنها با آب و هوا سازگار شدند، از طوفان، آب و هوای بد جان سالم به در بردند، اما ارزشش را داشت. بر روی صفحه نمایش تصاویر باشکوهی از طبیعت است و انسان بخش کوچکی از آن است.

«مه» اولین فیلم سینمایی مستندساز با تجربه ناتالیا گوگووا است که فیلم های «سریع و خشمگین»، «لبخند گاگارین»، «این کوستوریکا کیست؟» را فیلمبرداری کرد. به گفته ناتالیا، لحظه ای فرا رسید که می خواستم کاری را انجام دهم که انجام آن در یک فیلم مستند غیرممکن است. بنابراین یک تریلر روانشناختی با عناصر درام طبق فیلمنامه خودش وجود داشت. سرگئی اورسولیاک مدیر هنری این پروژه شد.

فیلمبردار مشتاق نستیا، با بازی بازیگر جوان با استعداد والریا رپینا، ازدواج خود را در کشتی با یک غریبه – آندری هواشناس (دنیس بوندارنکو عضو Vakhtangov) ثبت می کند. این تنها فرصت او برای رسیدن به یک ایستگاه هواشناسی دورافتاده در ساحل دریای بارنتس است. در آنجا، تحت شرایط نامشخص، یک زوج متاهل از هواشناسان ناپدید شدند. بیننده تا لحظه ای خاص حدس نمی زند که در این داستان مرموز کیست. والریا قبلاً با یک فیلمساز مستند کار کرده است که با ویژگی های خاصی از درک زندگی و سینما ، حقیقتی خاص از زندگی همراه است. حتی در پروژه اول، یک فیلمبردار باتجربه، علیشیر خمیدخدجائف توصیه کرد: “تصور کنید که فیلمی درباره شما ساخته می شود.” حالا یک فیلمبردار فوق‌العاده سندور برکشی در همان نزدیکی بود که از دست او فیلم می‌گرفت. ما تا حد زیادی مدیون قدرت طبیعت و مقیاس عتیقه روی صفحه هستیم. با تراژدی یونانی، آنها کمی فراتر رفتند و از اصالت فاصله گرفتند. اما همه اینها اغراق آمیز است. آهنگساز Anton Silaev موسیقی با درخشندگی پنهان نوشت. کار پیشرفت نکرد تا اینکه کارگردان شروع به آمدن به استودیوی خود کرد.

پس از خواندن فیلمنامه، اولگا کراسکو در مورد قهرمان گفت: “این اصلا من نیستم.” و اکنون او اعتراف می کند: “درک انگیزه قهرمان برای من دشوار است که نمی تواند یک مرد را به خاطر یک کودک ترک کند. آنها هر دو یتیم خانه زن و شوهر هستند. این عدم درک چگونگی تشکیل خانواده را توضیح می دهد. اولگا کراسکو و یوگنی خاریتونوف که به خاطر نقش لئو تولستوی جوان در فیلم «داستان یک قرار مجرد» اثر آودوتیا اسمیرنوا به یاد می‌آیند، نقش این زوج گمشده را بازی کردند. تقریباً یک ماه کارگردان و بازیگران انگیزه های شخصیت ها را کشف کردند و با روانشناسان صحبت کردند. ناتالیا گوگووا با هواشناسان ملاقات کرد و اکنون ادعا می کند که همه چیز قابل اعتماد است. افرادی که در مکان های دورافتاده ناپدید شده اند، به طور خاص به دنبال آنها نیستند، آنها سعی می کنند آنها را به یاد نیاورند. و مه در تصویر با رسیدن به درک و بخشش از بین می رود.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 29019 مورخ 26 آوریل 2023

تیتر روزنامه:
چگونه نادژدا میخالکووا در برایتون به پایان رسید