نحوه ایجاد سوراخ در بتن مته روی بتن برای حفاری

: بهترین و بهترین برای حفاری بتن چیست

فرآیند تعمیر در آپارتمان شامل کارهای مختلف مربوط به ایجاد سوراخ در دیوارها است: برای انجام این کار می توان از ابزار استفاده کرد. طراحی و قدرت متفاوت. بسیاری از استادکاران و کسانی که به تنهایی آنها را تعمیر می کنند، می خواهند بدانند که چگونه یک دیوار بتنی را با حفاری معمولی حفاری کنند و آیا اصلاً امکان دارد؟ برای این کار معمولاً از سوراخ کن استفاده می شود اما همیشه برای این کار مناسب نیست و در ضمن اگر ابزار باید خریداری شود هزینه آن بسیار بیشتر از مته است.

ویژگی های انتخاب ابزار

در بیشتر موارد، بهتر است از سوراخ سوراخ استفاده کنید: دارای قدرت بزرگنمایی است که برای نفوذ به سطوح سخت طراحی شده است، به شما امکان می دهد کار بزرگی را روی قطر سوراخ انجام دهید. استفاده از ابزار در موارد زیر مناسب نیست:

 

باید دیوار را به عمق 10-12 میلی متر حفر کنید.

کاری که هنگام پردازش پرفوراتور فرو می ریزد.

ورق به بیش از 10-15 اسلات نیاز ندارد.

 

 

قبل از حفاری دیوار، مهم است که خود مته را انتخاب کنید: نباید ناشناخته باشد، زیرا این نوع هنگام حفاری بتن بی اثر است، نازل کارتریج تقریباً بلافاصله روشن شد. خود نازل ها باید برنده باشند که برای کار بتن در نظر گرفته شده است، نوک آن با پوشش کاربید است.

 

در برخی موارد، یک راه حل موفق، دستیابی به آموزش سوراخ کردن خواهد بود: دستگاه گران تر از مدل کلاسیک است، اما دارای قدرت افزایش یافته است، که می تواند تنظیم شود.

 

چه نازل هایی را انتخاب کنیم؟

قبل از ایجاد سوراخ در دیوار بتنی، لازم است یک نازل طراحی مناسب انتخاب کنید. برای کار از انواع زیر استفاده کنید:

 

تاج هایی از نوع چوب ضربه ای که برای سوراخ کاری طراحی شده اند. هنگام کار با بتن، توصیه می شود از انواع جداگانه دندانه های جوشکاری، ساخته شده از بادوام ترین آلیاژهای فلزی استفاده کنید. بسیاری از تاج های دم SDS برای نصب در چاله ها با محفظه نمونه سریع مجهز شده اند. مته ها برای دیوارهای بتنی مناسب هستند، با این حال، در تماس با فلز، می توانند شروع به خرد شدن کنند، بنابراین قبل از رانندگی دیوار بتن مسلح، لازم است بررسی کنید که هیچ اتصالاتی برای تقویت آن وجود نداشته باشد.

تاج های الماسی که برای سوراخ های غیر حفاری در نظر گرفته شده اند. این نازل‌ها مدرن‌تر هستند و با کمک آن‌ها سوراخی در دیوار بتنی ایجاد می‌کنند. لبه تاج دارای ساختاری ساینده است و برش های ویژه در تولید، با پاشیدن خرده الماس یا کوراندوم درمان می شود. قبل از ایجاد سوراخ در دیوار، فقط لازم است طول نازل مورد نیاز را تعیین کنید: در زندگی روزمره قطر به 100-120 میلی متر می رسد، در کارهای حرفه ای از تاج های بزرگ استفاده می شود. یک ویژگی متمایز امکان حفاری بدون آسیب رساندن به تهویه آرماتور است.

تاج های پلیس دارای یک لبه پیچیده با ذرات الماس کریستالی هستند. این نازل ها برای اکثر دیوارهای جامد، از جمله دیوارهایی که توسط آن سوراخ می شوند، استفاده می شود. پانل های بتنی، دیوارهای خارجی و سازه های سنگی.

 

 

قبل از حفاری یا پارتیشن بندی، لازم است اطمینان حاصل شود که سیم ها یا کابل ها در حین کار تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، اگر چنین است، آنها در داخل خانه گذاشته می شوند.

 

چگونه برای حفاری چاله های بتنی حفاری کنیم؟

معمولاً کارهای مشابه در موارد زیر انجام می شود:

 

تزئینات خشن ساختمان ها.

نصب مبلمان و فناوری داخلی؛

نصب سیم کشی و لوله کشی در صورت اتصال به ارتباطات بتنی.

هنگام استفاده از نازل WINPE در حین کار، هر از چند گاهی باید از جابجایی فلزی استفاده شود که با اندازه سوراخ ایجاد شده محدود می شود. چنین ابزاری به مته اجازه می‌دهد تا Dive Dive را جایگزین نکند: پراکندگی در بتن قرار می‌گیرد و با ضربات چکش عمیق‌تر می‌شود تا سوراخی در دیوار ایجاد شود و مهر و موم را از بین ببرد.

 

این فرآیند بسیار طولانی جایگزینی برای استفاده از تاج های الماسی است: این نازل ها در بتن سوراخ نمی شوند.

 

 

 

الگوریتم اقدام:

 

قبل از ایجاد سوراخ در دیوار، باید نازل مورد نظر را نصب کنید، قبلا از ابزار و یکپارچگی مته مطمئن شوید.

حفاری بتن با دقت لازم است، در هنگام استفاده از تجهیزات کم مصرف، مدت زمان کار مداوم مته نباید بیش از 10-12 دقیقه باشد. اگر مته به موقع بیرون کشیده شود، برای ساخت مایع خنک کننده موتور باید استراحت کرد.

پس از حفاری دیوار بتنی مشخص شد، سپس علاوه بر این، شایان ذکر است که برای هر دهانه جدید باید با نازل مقابله کرد. شما می توانید سطح را با آب خیس کنید تا کار را تسهیل کرده و فلز را از تغییر شکل نجات دهید.

کل روند کار را می توان در ویدیو نشان داد:

 

 

اگر با یک مته مواجه شدید، نمی توانید آن را به زور بیرون بیاورید: منجر به سرقت دستگاه می شود، در نتیجه نوک آن در بتن باقی می ماند. اتصال نازل باید قطع شود، تاج قطر پایین را انتخاب کنید و با آن مورد تصادفی را بیرون بکشید.

 

قبل از تصمیم گیری برای حفر دیوارهای بتنی و شروع، ارزش توجه به توصیه های زیر را دارد:

 

اگر قطر سوراخ بیش از 12 میلی متر باشد، عمق آن 10-11 سانتی متر است، بهتر است از یک سوراخ کننده یا یک دستگاه هیبریدی (سوراخ حفاری) استفاده کنید.

اگر سوراخ ها زیر رولپلاک های پلاستیکی ساخته شده باشند، عمق باید 7-10 میلی متر بیشتر از اندازه عنصر چفت و بست باشد، زیرا گرد و غبار بتن و ذرات کوچک در داخل باقی می مانند.

توصیه می شود کار را در چرخش های کوچک شروع کنید تا نازل به دلیل افزایش گشتاور جابجا نشود و هنگامی که حفاری در عمق 2-4 میلی متر است حالت ضربه را شامل می شود.

گرد و غباری که در فرآیند حفاری ظاهر می شود را می توان با جاروبرقی پاک کرد، مطلوب است که این کار را در این فرآیند انجام دهید، به طور دوره ای حفاری را متوقف کنید و سوراخ را از ذرات بتن تمیز کنید.

حتماً از فن آوری ایمنی پیروی کنید: برای از بین بردن خطر لیز خوردن دسته ها و عینک ایمنی، پوشیدن دستکش ضروری است تا خرده ها وارد چشم نشوند و غشای مخاطی را از بین نبرند.