نمایشگاه تمام روسیه سازندگان ویولن در سن پترزبورگ به کار خود پایان داد

مدیر هنری نمایشگاه، سازنده و ترمیم ساز ویولن، خالق منبع آنلاین “مستر موسیقی” رافائل آروف می گوید:

– نمایشگاه در مقیاس وسیع برگزار شد – با ترکیبی چشمگیر از شرکت کنندگان، هم خود استادان و هم نوازندگان. در این نمایشگاه 32 استاد نه تنها از سراسر روسیه، بلکه از بلاروس، و همچنین هموطنان ما که اکنون در اسرائیل و ایتالیا زندگی می کنند، حضور داشتند. پایتخت شمالی بار دیگر خود را به عنوان شهر هنر و خلاقیت تثبیت کرده است – از بین تمام شرکت کنندگان، 16 استاد تنها از سن پترزبورگ هستند.

روزهای اول افتتاحیه با چندین رویداد مهم مشخص شد – این یک کنفرانس علمی و عملی استادان آلات موسیقی است که در آن موضوعات موضوعی تولید آلات موسیقی و جایگزینی واردات مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، این کنفرانس فرصت خوبی بود تا همه اساتید را برای ارتباط و برقراری روابط مفید با یکدیگر گرد هم آورد. دومین رویداد مرکزی، تست دو سوکور ویولن توسط استادان معاصر بود. در اینجا برای اولین بار در روسیه از روش جدیدی برای انتخاب بهترین آلات موسیقی استفاده شد که توسط نوازندگان، معلمان و هنرمندان برجسته سن پترزبورگ نواخته و ارزیابی شد.

برای عموم مردم، سازمان دهندگان تصمیم گرفتند در این کار تمام آلات موسیقی را که یکی از بهترین گروه های موسیقی سنت پترزبورگ درگیر بود – Soloists of St. روسیه M. Gantvarga، ارکستر مجلسی “Divertissement” به رهبری Z.A. روسیه I. Ioffa، گروه “راپسودی”، ارکستر مجلسی کنسرواتوار ایالتی سنت پترزبورگ به سرپرستی Z.A. روسیه A. Steinluht. برای خود نوازندگان، این یک تجربه منحصر به فرد بود – نواختن همزمان با کل تیم بر روی سازهای کاملاً جدید و حرفه ای (نه کارخانه ای!). با این حال، باید پذیرفت که خود آلات موسیقی با وقار در این آزمون ایستادگی کردند. و کنسرت های این قالب به وضوح کیفیت کار سازندگان روسی آلات موسیقی آرشه ای را تأیید می کند و این به نوبه خود انگیزه بزرگی برای توسعه صنعت موسیقی داخلی است.

با جمع بندی نتایج این پروژه بزرگ فرهنگی، می توان با افتخار ویولن سازان داخلی را ادامه دهنده سنتی دانست که در اواخر قرن 19 و 20 شکل گرفت، در کمال تعجب، در آلات موسیقی سنت، نمایش کار و ارزیابی کیفیت صدا. . چنین رویدادهایی نقش بسیار زیادی در محبوبیت صنعتگران داخلی در عرصه بین المللی و همچنین در بهبود مستمر کیفیت آلات موسیقی تولید شده ایفا می کند.

الهام بخش ایدئولوژیک این پروژه الکساندر زلوتنیکوف – یکی از قدیمی ترین استادان روسی، یک شخصیت فرهنگی خستگی ناپذیر است. و ولادیمیر کوشلف، متصدی مجموعه آلات موسیقی موزه موسیقی، وقایع نگار معاصر آثار استادان آلات موسیقی. به همراه رافائل آروئف، استادی از سن پترزبورگ، که ابتکار عمل را به عهده گرفت تا مسائل سازمانی نمایشگاه را به عهده بگیرد و با حمایت میخائیل گورونوک، تا همین اواخر تنها تولید کننده انبوه سازهای آرشه ای روسیه، سنت All را احیا کردند. -نمایشگاه های روسی سازندگان ویولن که در سال 1913 در سن پترزبورگ آغاز شد.

تاریخچه ساخت ویولن در روسیه

بنیانگذاران مکتب نوین روسی سازندگان ویولن، استادان مشهور جهانی مانند N. Kittel، A. Leman، T. Podgorny، E. Vitachek، N. Dubinin، G. Morozov، L. Gorshkov، N. Frolov، D. بهار به لطف انرژی و اشتیاق تجربه کنندگان، بسیاری از آنها روش ها و رویکردهای خود را در ساخت آلات موسیقی آرشه ای اتخاذ کرده اند که امکان ایجاد سازهای خود را با احترام به سبک عمومی پذیرفته شده بین المللی فراهم می کند. آنها پیروان غیور این استادان برجسته شدند – آنها به یادگیری رویکردهای مدرن تر ادامه دادند ، برخی از استادان تولید خود را از آلات موسیقی آرشه ای افتتاح کردند که موسسات موسیقی و بسیاری از ارکسترها را نه تنها در کشور بلکه در خارج از کشور نیز تجهیز می کند. از این کهکشان استادان M. Goronok، B. Gorshkov، A. Zlotnikov، A. Zubenko، Yu. Ivanov، L. Kerchenko، A. Oganezov، Yu. Pochekin، A. Rabinovich، V. Razumov، N. Stasov، V. سوپرون، آی. اولیتسکی، وی. یاکیمنکو بیشترین سهم را در توسعه مکتب روسی، انتقال دانش و مهارت‌ها داشتند و بیش از یک نسل از دانش‌آموزان با استعداد را پرورش دادند. به درستی می توان گفت که آنها پایه و اساس مکتب مدرن هستند.

استادان روسی در سراسر جهان شناخته شده هستند. چنین متخصصان جداگانه ای در تولید کمان های حرفه ای با کیفیت بالا مانند V. Ditkovsky، V. Mukhin، L. Sobol همتراز با بسیاری از سازندگان کمان مدرن و مشهور جهان هستند.

پنجمین نمایشگاه تمام روسیه سازندگان ویولن به توسعه ویولن سازی داخلی کمک می کند. درهمکاری با انجمن اعضای صنعت موسیقی و توسعه آلات موسیقی MIR-MIOبرگزارکنندگان این نمایشگاه استادان همه تخصص‌ها را برای کنفرانسی در 22 مارس 2023 گرد هم می‌آورند تا در مورد موضوعات موضوعی تولید و مرمت آلات موسیقی به منظور بهبود کیفیت صدای آنها و ارائه بخش قیمت مقرون‌به‌صرفه بحث کنند.

فن آوری های جدید شروع به نفوذ به یک صنعت نسبتاً متعارف مانند آلات موسیقی آرشه ای کرده اند. با توجه به ماشین‌های فرز و لیزری که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند، می‌توان هزینه‌های نیروی کار را با دقت ثابت و در برخی موارد حتی بالاتر به میزان قابل توجهی کاهش داد. اکنون با کمک یک لپ‌تاپ معمولی و حتی یک گوشی هوشمند می‌توان شاخص‌های آکوستیک خاصی را مستقیماً از یک ساز موسیقی گرفت و سپس با تجزیه و تحلیل این داده‌ها، ویژگی‌های پردازش اولیه قطعات کار را در مراحل مختلف تولید تنظیم کرد. و تنظیم پارامترهای صدا به معنای مطابقت دقیق با خواسته ها و سلیقه نوازندگان است. ما در راه «ابزارسازی علمی» هستیم. و صنعتگران روسی مدت طولانی است که این فناوری ها را وارد کار خود کرده اند.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی نمایشگاه