هشدار ناوگان روسیه در اقیانوس آرام به عنوان بخشی از بازرسی غافلگیرانه – اخبار تاجیکستان

به گزارش اینترفکس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت، ناوگان اقیانوس آرام، به عنوان بخشی از یک بازرسی ناگهانی، با قدرت کامل هشدار داده شد و به بالاترین درجه آمادگی رزمی رسید، نیروهای هوافضا نیز در این رویداد شرکت دارند.

شویگو روز جمعه در نشستی با رهبری وزارت دفاع گفت که ناوگان امروز ساعت 9:00 به وقت ولادی وستوک (02:00 به وقت مسکو) هشدار داده شد.

به گفته وی، بخشی از نیروی هوافضا، یگان های نظامی و یگان های پشتیبانی در این مراسم حضور دارند.

“بر اساس تصمیم فرماندهی کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، به منظور ارزیابی وضعیت و افزایش آمادگی فرماندهی و کنترل نظامی، نیروها و نیروها برای حل وظایف برای اهداف مورد نظر خود. وزیر دفاع روسیه در تمامی جهات راهبردی به اجرای بازرسی های اعلام نشده ادامه می دهد.

به گفته شویگو، هدف اصلی این بررسی «افزایش توانایی نیروهای مسلح برای حل وظایف دفع تجاوز دشمن بالقوه از مسیرهای اقیانوسی و دریایی» است.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که ناوگان اقیانوس آرام روسیه به عنوان بخشی از یک بازرسی ناگهانی، استقرار عملیاتی، انجام وظایف آموزشی رزمی در مناطق دریایی دور و نزدیک را انجام خواهد داد.

در طول این رویداد، ناوگان اقیانوس آرام باید حملات موشکی و هوایی گسترده را دفع کند، تمریناتی را برای جستجو و انهدام زیردریایی ها، انجام اژدر، آتش توپخانه و پرتاب موشک در مسیر شکست گروه های حمله دریایی و اهداف زمینی دشمن ساختگی انجام دهد. ،” او گفت.

رئیس وزارت دفاع گفت که فرمانده کل نیروی دریایی نیکلای اومنوف به عنوان ناظر مستقیم بازرسی منصوب شده است.

ارتش روسیه به عنوان بخشی از بازرسی ناگهانی ناوگان اقیانوس آرام، دفع فرود دشمن در جزایر کوریل و ساخالین را تمرین خواهد کرد.

“در عمل، لازم است روش‌های اقدام برای جلوگیری از استقرار نیروهای دشمن در منطقه مهم عملیاتی اقیانوس آرام – بخش جنوبی دریای اوخوتسک و دفع فرود آن در جنوب انجام شود. شویگو همچنین گفت: جزایر کوریل و جزیره ساخالین.